volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chikitazzz

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Het systeem Doet Raar...Help A.U.B

hallo:(

Hallo Ik weet niet wat er gebeurd is maar als ik mijn ITunes aanzet en wil mijn volume hoog zette valt die terug van zelf hellemaal naar beneden en ook met de schuifbalkjes is het zelefde probleem die keren elk keer terug naar het begin
weet iemand wat er aan de hand is...:s

chikitazzzz

Laatst bewerkt:
Heb je nergens iets op mute staan? Bij geluidsopties e.d.?
[edit]Als je een aparte geluidskaart hebt zijn de drivers misschien niet up-to-date, als dit probleem niet alleen bij iTunes is maar overal.[/edit]

Laatst bewerkt:
Heb de fout gevonden de verhaal zit zo: Ik heb op mijn MacBook een wirless mouse staan en die had verkeerde contact... dus darom dat mijn muis alles terug scrollde... maar nu heb ik voor niks mijn itunesverwijderd hoe kan ik die terug installeren ik heb langs www.apple.com geprobeerd maar dat is een .mpkg file ofzo en die kan ik nie openen op mijn mac...,

Laatst bewerkt:
Hmmm, dat is vreemd. Dan moet iemand anders maar met hulp komen want mijn Mac kennis is niet groot, helaas... :confused:

Misschien kan het nog wel op een site die níet van Apple is: http://mac.softpedia.com/get/Audio/Apple-iTunes.shtml
Valt te proberen ;)

Nee het blijft dezelfde.... kijk maar:confused:

cmcapture1hw5.jpg

Je hebt schijnbaar geen standaard programma ingesteld om mpkg-bestanden te openen.
Dit zijn "installer packages" voor Mac, en worden standaard gewoon geopend met het "Installatieprogramma".

Selecteer het bestand en "Toon info" daarvan (Appeltje + i)

install1.jpg

Bij "Openen met" kun je het programma selecteren.
Je vind het in /hardeschijf/Systeem/Bibliotheek/CoreServices/Installatieprogramma
install2.jpg

Zo stel je in dat mpkg's weer standaard met het Installatieprogramma geopent worden.

Succes

Je hebt schijnbaar geen standaard programma ingesteld om mpkg-bestanden te openen.
Dit zijn "installer packages" voor Mac, en worden standaard gewoon geopend met het "Installatieprogramma".

Selecteer het bestand en "Toon info" daarvan (Appeltje + i)

install1.jpg

Bij "Openen met" kun je het programma selecteren.
Je vind het in /hardeschijf/Systeem/Bibliotheek/CoreServices/Installatieprogramma
install2.jpg

Zo stel je in dat mpkg's weer standaard met het Installatieprogramma geopent worden.

Succes

Idd dat zou het reden unnen zijn maar ik vind instalatieprogramma niet Dtaat e niet bij... in mijn coreServices....:(

Wat heb je allemaal voor opruiming gehouden dan???
Een Windows computer wordt over het algemeen trager met meer software door o.a. een steeds grotere registry, Bij de Mac is dit niet het geval, de enige last die een programma levert op je Mac is een paar Mb aan opbergruimte. Je hoeft op een Mac niet zomaar iets weg te doen.

Kun je niet een verse install. doen?

Wat heb je allemaal voor opruiming gehouden dan???
Een Windows computer wordt over het algemeen trager met meer software door o.a. een steeds grotere registry, Bij de Mac is dit niet het geval, de enige last die een programma levert op je Mac is een paar Mb aan opbergruimte. Je hoeft op een Mac niet zomaar iets weg te doen.

Kun je niet een verse install. doen?

Neee dat kan ik niet...:confused: heb ook mijn install Cd van Mac OS X niet meer...:(
is er geen oplossing voor...?

Time Machine ingesteld?

Prullenbak doorgezocht?

Vindt het wel knap dat je geen installatie-cd's meer hebt. Die worden bij een nieuwe Mac geleverd en een beetje pienter persoon bewaart zulke dingen goed.

Hoelang heb je deze Mac al dan? Zat er standaard Leopard op? Zo niet, hoe heb je Leopard er dan op gekregen? Daar moet je toch een CD van hebben aangeschaft (of gedownload)

Time Machine ingesteld?

Zo te zien aan het eerder geplaatst screenshot gaat het nog niet om Leopard maar om Tiger.
Zelf draai ik inmiddels wel Leopard, dus ik weet niet of het werkt als ik iTunes hier zip om die toe te sturen. (48Mb.)
Dan moet de TopicStarter wel nog Zip-bestanden kunnen openen...

Volgens mij is er voor deze poster maar één oplossing, en da's iets wat ik een Mac-gebruiker haast NOOIT zal aanraden: een volledige herinstallatie.
Maar daarvoor heb je je installatieschijven nodig, en als je die niet hebt, ja, wat dan? :shocked:

Dus er is maar een oplossing voor...? gewoon herinstalatie is echt geen ander oplossing...:(

Nee idd, want nu kun je iTunes niet installeren, de volgende keer is het weer wat anders.

Wel vreemd dat je geen schijfje hebt van je Mac. Niet echt iets om zomaar weg te gooien. :confused:

Heb je niemand in je naaste omgeving die ook een Mac heeft? Zolang je Mac nog gewoon draait kun je natuurlijk wel je bestanden backuppen via netwerk of externe schijf.

Gaat dit wel om een legaal verkregen Mac? Sorry dat ik het vraag, maar een Mac en zijn installatieschijven horen bij elkaar als... peper en zout misschien? :D

(Toch laten vele gebruikers zich 'vangen' en: ofwel kopen ze, b.v. via eBay, een Mac zonder installatieschijven, ofwel verkopen ze zelf hun eigen installatieschijven, denkende dat ze die nooit meer nodig hebben. 'Verliezen' lijkt me sterk).

Je kunt niet zomaar installatieschijven van een andere Mac gebruiken voor deze herinstallatie, of het zou om exact dezelfde type moeten gaan. Macs worden geleverd met installatieschijven (meestal met grijze label) die specifiek zijn voor dat type toestel. Daarnaast kun je zogezegd full-retail installatieschijven (meestal met zwarte label) kopen die op alle verschillende types bruikbaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan