Volumeverschil links/rechts Macbook Pro (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MennoHeld

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Mensen,

Zoals ik al eerder op dit forum heb vermeld, heb ik een probleem gehad met een volumeverschil bij mijn in-ears (Velodyne V-Pulse). De oordopjes heb ik vervolgens opgestuurd naar de winkel waar ik ze had gekocht en ik heb netjes een nieuw setje toegestuurd gekregen. Een tijd daarna hoorde ik wederom een volumeverschil in links/rechts. Het was deze keer echter simpel op te lossen doordat de volumebalans niet goed ingesteld was. Dit probleem deed zich ongeveer twee maanden geleden voor. Nu heb ik sinds gister echter weer het probleem van volumeverschil in de in-ears. Met de oplossing in gedachte dat het misschien weer aan de volumebalans lag, hoopte ik dat het probleem wederom simpel op kon lossen. Dit was echter niet het geval en ik ervaar nu hetzelfde probleem als bij mijn eerste setje Velodyne V-Pulse. Ik moet nu de volumebalans steeds verder naar rechts verplaatsen om de balans tussen links en rechts aan te houden aangezien de rechter kant steeds verder wegvalt. Het is natuurlijk vreemd dat dit probleem zich weer voordoet en ik lees nergens op internet dat iemand met hetzelfde probleem te maken heeft. Normaal gesproken had ik gewoon weer contact opgenomen met de winkel waar ik de oordopjes heb aangeschaft (wat ik overigens nog steeds wel ga doen), maar ik begin me nu toch sterk af te vragen of het probleem niet ergens anders ligt. Deze in-ears zijn namelijk niet de eerste oordopjes waarmee ik dit probleem tegenkom. Ik heb in het verleden al menig oordopjes en koptelefoons opgestuurd omdat ik hetzelfde probleem ervaarde. Ik begin me nu dus af te vragen of het probleem niet in mijn Macbook Pro ligt. Dit is namelijk de laptop die ik gebruik bij mijn oordopjes. Ik ben erg gesteld op mijn Velodyne's en ik hoop via dit forum de achterliggende reden te ontdekken waarom ik altijd zo'n pech heb met het gebruik van in-ears en koptelefoons.
Mijn vraag aan jullie is dus of dit probleem misschien herkenbaar klinkt voor iemand of dat het een goede mogelijkheid is of dit probleem komt door mijn Macbook Pro en hoe ik hier achter zou kunnen komen.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Met vriendelijke groet,

Menno

P.S. Ik wou ook nog even aangeven dat ik soms een stroomschok door mijn rechterdopje doorkrijg wanneer mijn Macbook aan de lader ligt. Ik heb dit probleem vaker gelezen op het internet maar misschien houdt het verband met het probleem van volumeverschil waarmee ik nu te maken heb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan