voor 12 uur please

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer555

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
995
he deze vraag is ongeveer al een keer gepost alleen toen wist ik minder en zat er ook minder haast achter.

ik moet nu snel wezen voor 12 uur moetie de deur uit.

het zit als volgt.

ik heb 1 pc met 512mb werkgehugen pc3200 cl2,5 enkel gechipt.

wil ik 1024 mb van G.E.I.L pc 3200 cl2,5 dual bij zetten.

maar dat lukt niet. nu wil ik die 512 er uit hebben maar als ik die er uit haal doet hij helemaal niks meer. het werkgeheugen zit er wel goed in want hij geeft geen piepjes heb hem voor de zekerheid er uit laten hangen en toen piepte hij wel.

alles werkt. teminsten je hoort alles draaien alleen het piepje na de hardware check zal ik maar zeggen hoor ik niet en me beeldscherm geeft no signal. dus waarschijnlijk start hij ook helemaal niet op.

wat kan ik hier aan doen. en wat is de oorzaak?
moederbord.
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=720

oude geheugen 512mb;
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=I9IDB6

nieuwe geheugen.1024mb.
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=IAID87&showTechData=true

snelle reactie please het is echt dringend ik wil graag clean het nieuwe jaar in en ik had het beloofd aan iemand.:eek:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Al eens bios reset gedaan? En dan allleen met 1gb opstarten.


Modag
 
al gedaan werkte niet.

maar weet jij of het misschien licht dat mijn moederbord hem op de 1 of ander manier niet ondersteunt? ik doe hem in de 1e bank in zijn eentje. dus volgens mij licht het niet aan dat hij in het verkeerde slot zit.(maakt ook nog wel eens uit.)
 
heb ook wel eens iets gelezen over te grote chips op je geheugen waardoor. je processor hem niet aan kan.

weet jij daar iets van en waar ik dat kan vinden?
 
Hoi,

Ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar dit zie ik in de gebuiksaanwijzing staan bij geheugen :This mainboard DO NOT support the memory module installed
with more than 18 pieces of IC (integrated circuit).
En volgens dat schema kan je niet dubbel met enkel zijdig combineren.

Modag
 
Laatst bewerkt:
nee maar die enkele haal ik er ook uit.a ls ik die 1 gig er in doe.

maar ik heb het ff in de pc van me moeder geprobeert die heb ik net nieuw gebouwt werkt perfect.

maar haal ik alles er uit doe die gig er in reset de bios.
en same story dus ik denk dat het werkgeheugen gewoon kappot is.

maar d winkels zijn nu dicht.

maar weet jii of als het werkgeheugen kappot is je op zijn minst niet in de bios kan koome?

naja ik houd het er op dat hij kappot is.

bedankt voor je tijd.

laterz
 
Hoi,


Het lijkt mij niet dat het geheugen stuk is want hij doet het toch in de andere pc.
Volgens mij heb ik het zelfde moederbord ,heb jij niet z'n stripje wat je aan de achterkant kan plaatsen op de plaats van de pci sloten waar 4 leds op zitten. Daar kan je ook de storing aflezen staat ergens in de gebruiksaanwijzing de mogelijkheden van de kleuren die kunnen branden die daar dan een bepaalde storing mee aangeven .(Hoop dat je me begrijpt)

Modag
 
he deze vraag is ongeveer al een keer gepost alleen toen wist ik minder en zat er ook minder haast achter.
Je kunt de vraag gewoon kicken door te reageren in het andere topic, daarom gaat deze dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan