Voor de gamers met krassen op hun disc

Status
Niet open voor verdere reacties.
DISPLEX.jpg

dat doen ze waarschijnlijk hiermee ;)

Laatst bewerkt:
Zo gaan ze te werk:

Werking Disc reparatie

De policarbonaat laag is ongeveer 0.6 millimeter dik, wat meer dan 95 % van de totale dikte van de disc is. Onder hoge snelheid wordt van de beschadigde disc een heel fijn laagje weggehaald, net genoeg om de krassen te verwijderen.

Daarna wordt het oppervlak gepolijst zodat de disc weer spiegelglad is en het licht uit de laser weer onbelemmerd de informatie kan lezen. Hoe dieper de kras, hoe meer er moet worden weggeschuurd. Toch is het zo dat een disc gemiddeld tot 20 maal op deze wijze kan worden hersteld. 95 % van alle beschadigde discs kunnen worden hersteld.

Er zijn twee manieren om een disc onherstelbaar te beschadigen. Ofwel is de kras in de policarbonaat laag zo diep dat de digitale informatie werd geraakt. Of, er is een zware kras aan de andere zijde van de disc, de zijde met de bedrukking, zodat de reflectie laag wordt geschonden.

In dit laatste geval wordt op de plaats van de kras de laserstraal niet teruggekaatst en ontvangt de speler dus ook geen informatie.

Top toch

Denk dat dit de beste manier is. Mocht ik een cd hebben dan gaat tie daar heen.
Vind de prijs ook wel mee vallen.

Heb ook even rondgekeken, maar het valt me op dat er heel veel dingen zijn die je moet doen. (Verpakken met bepaalde voorwaarden, luchtkussen, extra verzendkosten, offerte uitprinten enz.) Maar als de informatie belangrijk is, lijkt me dit een zeer geschikte site, en ga ik ook zeker gebruiken mocht ik het een keer tegenkomen! :thumb:

Heb ook even gekeken lijkt me allemaal heel logies. Goed verpakt verzenden voor beschadigingen. Ze raden het aan anders verzenden kan dus ook.
En een offerte uitprinten en meezenden met het pakkie is wel handig van ze.
Als ze 6 pakkies krijgen op een dag kunnen ze makkelijk zien van wie wat is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan