Voor de technici: Kortsluiting gevende HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat betekent dit voor RAID?

Op zich begon dit smakelijke verhaal met het defect raken van de HD doordat de voeding stuk ging. Immers met een nieuwe voeding werkte het alleen als deze HD niet aangesloten was.
Sleutelen aan HD's is niet handig, een ruitje inbouwen m.i. ook niet.
Nu zie je RAID systemen, maar als er meerdere HD's aan 1 voeding hangen en die voeding blaast al die HD's op, is er nog geen sprake van de veiligheid waar de RAID- bezitter wel op hoopte.
Of ben ik nu erg pessimistisch?

De verschillende mirroring versies van RAID beschermen dataverlies, dus als een HD om een vage reden ineens het loodje legt kan je rustig verder werken omdat de één een kloon is van de andere. Maar als al je HDD's hardewarematig worden opgeblazen kan dat natuurlijk niet.

Overigens ben ik zelf bezig met een window-mod in een HDD. Heb het al geprobeerd op een 1.3 GB-herriemakertje, en dat ging vlot, hij werkt zelfs.

Nu wil ik het doen op een stille 4.2 GB van Seagate.. Maar het is de bedoeling dat deze in m'n systeem komt, dus ik wil hem in geen geval mollen. Iemand een idee hoe ik een stofvrij mogelijke ruimte kan maken?

Geplaatst door Steve
Iemand een idee hoe ik een stofvrij mogelijke ruimte kan maken?
In de badkamer, als die een tijd niet gebruikt is.
(Dan is het vocht ook weg)

Het wordt anders (denk ik) erg moeilijk om een stof vrije ruimte te maken.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik ook gedaan voor dat klein HDD'tje, in de badkamer. Maar is het heel betrouwbaar?

Geplaatst door Steve
Dat heb ik ook gedaan voor dat klein HDD'tje, in de badkamer. Maar is het heel betrouwbaar?

Hoi..
Ja het wordt zelf aanbevolen om in de badkamer te doen ;).
Doe eerst 10 min heet water aan ( uit de does kop kan lekker nevelen)doe em dan uit , en wacht ff 15 tot 20 min.
Houd een luchtdichte bak bij de hand ( bijv een tupperware bakje, of een sealzakje ;) om je hdd op te slaan als je met het raampje bezig bent.
Voor dat je begint verwijder wel alles uit je badkamer wat van stof is handoeken, kleren, matje enz enz.
En ik wens je suc6 :D.
Grtz oswaldo.r

Wat ook wel slim is , is je kleren uitrekken en een zwembroekje aantrekken als je em open maak.

Laatst bewerkt:
Eh, als ik dat heet water aandoe wordt de lucht zo vochtig als het maar kan.. Lijkt me niet echt goed :confused:

Geplaatst door Steve
Eh, als ik dat heet water aandoe wordt de lucht zo vochtig als het maar kan.. Lijkt me niet echt goed :confused:

Hey..
Dat is ook de bedoeling , het stof gaat dan zakken .
En je badkamer is dan 100% stofvrij .
Maar wacht wel 20 min zodat er helemaal geen nevel meer hangt..
Grtz Oswaldo.r

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan