Voor een PC leek....wat is beter Norton Internet Security 2011 of Norton 360 4.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
de Hulk,

Ik dacht het al.
Maar ik dacht laat ik het voor de zekerheid toch eerst maar vragen op dit forum,:confused:.....
IK....ben tenslotte de PC-leek:rolleyes:

Maar Jedi wat jij schreef, gaat me boven mijn pet.
Weet je nog??.........ben PC-leek:o

Kun je dit nog een keer in eenvoudige woorden schrijven, zodat ik het begrijp?
Sorry hoor, kan er ook niks aan doen.
Al vast bedankt voor de moeite.

En nogmaals, heeeeeeel erg bedankt voor ALLE antwoorden.
Vanavond nog ga ik NIS 2011 bestellen!!

Okee, ik zal het proberen.
smiley_lol.gif

Als je een programma download, dan zit er vaak een programmaatje bij waarmee je het registratienummer kunt aanmaken. Dan hoef je het programma niet te kopen. :rolleyes:

Helaas barsten zulke programmaatjes vaak van de virussen. Er zit dan een tekstfile bij waarin staat dat je virusscanner aanslaat, maar dat het vals alarm is, er zit geen virus in.

Nou reken maar van yes !!!!. Men wil toch die serial hebben en men zal dus het programmaatje toch gebruiken. En hoppa, je hebt een virus aan boord !.

Nu snap ik het, bedankt voor je heldere uitleg:thumb

Is het trouwens verstandig bij "instellingen" om "automatisch" alles te laten verwijderen?.......want volgens mij, van lezen op google, wordt alles in quarantaine gezet.

Wat is handiger?........alles in quarantaine laten zetten?
alles meteen laten verwijderen?
Alles meteen laten verwijderen moet je speciaal aanvinken, is niet 'standaard" ingesteld.

Toen we nog BullGuard hadden lieten we geloof ik wel alles meteen verwijderen.

Is dit verstandig?????..........jullie zullen er meer van weten:D

Soms komt het wel eens voor dat Norton het verkeerd inschat, bv een foto of een tekstdocument.

Bij compleet verwijderen ben je hem kwijt.
Bij Quarantine kun je hem nog terughalen.

Het is minimaal dat het zou kunnen gebeuren, maar het kan, dus dan is quarantine beter.
Volgens mij worden ze dan na een bepaalde tijd verwijderd, maar dat weet ik niet zeker.

Geen enkel programma kan alles buiten houden. Norton vind ik niet zo heel erg super duper. AVG is ook gewoon bagger. Ik vind kaspersky erg goed en Eset en een heel goed gratis alternatief is Microsoft Security Essentials en Comodo firewall! ;) Al wil je echt Norton nemen neem je de Internet security versie de 360 bevat ook voor back ups en PC optimalisatie software (echter word de pc hier gewoon meer door belast). Gewoon eens Ccleaner gebruiken of Glary utilities.

Gelukkig gebruik ik Linux :P

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels Norton Internet Security 2011 binnengekregen.
Scan laten draaien en heel veel staat inderdaad in quarantaine.
-----Moet ik dat nu gewoon ALTIJD in quarantaine laten staan??

-----Kan het dan helemaal geen kwaad meer??

-----Of moet je alles één voor één eruit halen en HELEMAAL door Norton laten verwijderen??

-----Zijn de standaard instellingen goed genoeg (ik wil het zo goed mogelijk ingesteld hebben)
-----Of hebben jullie tips??

Bedankt alvast voor jullie hulp weer:d

Gewoon in quarantaine laten staan. Kan volgens mij geen kwaad meer.

De standaardinstellingen zijn normaal voldoende. Loop voor jezelf wel alle instellingen even na en kijk of je de functie begrijpt. Begrijp je een functie niet, kijk dan bij Help of leg het op het forum voor.

De eerst keer moet je je hele systeem scannen en ook de externe harde schijven en USB-sticks e.d. Altijd eerst updaten!

Doe ook een aanvullende scan met MBAM. Altijd eerst updaten!

Laatst bewerkt:
Sorry, :o
-----maar wat is een aanvullende scan met MBAM.
Hele systeem is gescand.
-----Hoe doe ik dan een aanvullende scan??

-----Hoe moet ik USB-stick scannen??
-----eerst updaten???

de Hulk:----- "laat jij ook alles in quarantaine staan" ....of hoe doe jij dat verder??

Ja, ik weet het, ben gewoon een ontzettende sufferd op PC gebied:o, gelukkig is dit forum er met behulpzame mensen:d

maar wat is een aanvullende scan met MBAM.
MBAM (gratis) is een apart programma. Dat moet je op internet downloaden en installeren. Zeer eenvoudig en wijst zich vanzelf. Voor een scan eerst updaten en dan een snelle scan of een volledige scan doen. Aanwijzingen opvolgen.

Hele systeem is gescand.
Dat is prima.
Nogmaals de aanvullende scan is met MBAM en dat is een ander programma.

Hoe moet ik USB-stick scannen??
Ga naar de USB-stick > Deze computer > Rechtermuisknop en daar staat > Norton Internet Security > Nu scannen Zelfde werkwijze voor externe HDD's.

de Hulk:----- "laat jij ook alles in quarantaine staan" ....of hoe doe jij dat verder??
Als Norton niet expliciet aangeeft dat het bestand verwijderd moet worden, dan laat ik het wel staan. Ik heb wel andere zaken te doen.

Laatst bewerkt:
de Hulk, heeeeel erg bedankt voor je antwoorden.
Ik ga binnenkort eens aan de slag.
Bedankt voor al je moeite,:D:D:D

Zolang de bestanden in quarantaine staan kunnen ze je computer niets doen. Je kunt het zien alsof het een soort kluis is waar de virussen in worden opgeborgen door Norton.:P

Rickrottweiler,

bedankt voor je goede uitleg, wat de quarantaine betreft.

Maar is het dan niet zo, dat op een gegeven moment die "quarantaine" behoorlijk vol raakt en behoorlijk ruimte inneemt dan op je PC??
Het lijkt mij, dat die quarantaine op een gegeven moment toch een keer leeggemaakt moet worden na een bepaalde (lange) tijd......of heb ik dat mis???

En zo ja, hoe moet dat dan??

Het lijkt mij niet dat je ALLES handmatig uit quarantaine moet halen enzo.
Dan heb je nadat alles een tijd in quarantaine heeft gestaan, heeeeeeel wat te doen:(

Je hebt totaal niets te doen, want dat regelt Norton allemaal. Er zijn echt niet zoveel bestanden die daar geplaatst worden. Ik heb met de Helpfunctie gekeken door simpel Quarantaine in te typen en je krijgt al heel veel informatie. Toen naar Quarantaine zelf en fysiek verwijderen zie ik niet als optie, wel uit de geschiedenis verwijderen.

Hoi,

zoals De Hulk aangeeft je hoeft daar in principe niets aan te doen. Er worden bijna geen bestanden ingezet, Norton probeert de bestanden (virussen) namelijk buiten te houden (voorkomen is beter dan genezen)

En als je quarantaine echt helemaal volzit, kun je alles selecteren in het menu van norton en zeggen 'items wissen'.
Maar ga er maar vanuit dat je dit in principe niet hoeft te doen.

Laatst bewerkt:
Als ik ergens op "help" klik, zie ik een hele lijst van alles en nog wat.
Ik kan nergens "quarantaine" intypen.
"fysiek verwijderen" zie ik ook nergens staan.

Maar laat anders maar, ik laat gewoon alles in quarantaine staan, als het toch niet veel ruimte op de PC inneemt, en ik niet een hele waslijst in de quarantaine krijg te staan, vind ik het wel best zo.:D
Bedankt voor al je antwoorden....:D

sorry rickrottweiler, zag te laat dat jij ook gereageerd had.
Ook bedankt voor je antwoord.:d:d
Ik laat dus gewoon alles staan en zie wel als het misschien te vol raakt.

Ik begrijp niet waar jij dan kunt zien dat 'alles' vol raakt. Zie jij dat dan in een map of kijk je naar de geschiedenis. Bij NIS staat geen optie verwijderen/deleten. Wel wissen uit de geschiedenis.

Quarantaine.jpg

Ik begrijp niet waar jij dan kunt zien dat 'alles' vol raakt. Zie jij dat dan in een map of kijk je naar de geschiedenis. Bij NIS staat geen optie verwijderen/deleten. Wel wissen uit de geschiedenis.

Bekijk bijlage 123785

Ja dat bedoelde ik ook ja:d

Je maakte me ook aan het twijfelen dus heb even rondgekeken en zelf geprobeerd,
aar als het goed is (las ik op een forum bij symantec en heb zelf geprobeerd) als je het logboek bestand verwijderd, wordt het bestand ook uit de quarantaine verwijderd.

Maar maak je geen zorgen, je quarantaine zal niet zo snel vollopen.

Misschien hoort dit op een nieuw topic.....
Maar ik zie net dat het "groene vinkje" bij het icoontje van Norton Internet Security er niet meer is.
Staat er anders ALTIJD.

"Live updates" zijn 14 uur geleden.

Ik heb wel gisteren allerlei updates van Microsoft geïnstalleerd, waaronder Vista SP1 en SP2 en IE8.
Zou het daardoor komen??

-----Hoe krijg ik het "groene vinkje" weer terug (bescherming?)
-----Hoe komt dit??

Alvast WEER bedankt voor het meedenken.

Ik denk dat je dan in Norton zelf even moet kijken of er ergens mededelingen staan.

Vandeweek Panda er maar eens op gezet, de gratis cloud versie.
Op een gegeven moment kreeg ik allemaal ongewenste IE popupvenstertjes.

Gauw via Ghost m'n image terug gezet en weer gauw Norton geinstalleerd.
Tot nu toe heb ik het meeste vertrouwen toch in Norton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan