Voor- en nadelen Hotmail t.o.v. Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

djdg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Berichten
189
Ik gebruik al vanaf het moment dat ik internet heb hotmail. Ik heb nooit een andere account of programma gebruikt voor mijn e-mail.
Nu vraag ik mij af of ik hier goed aan doe. Ik wil namelijk graag van ervaren gebruikers die beiden goed kennen eens weten welk service nou het beste is.
Wat zijn de voor- en nadelen van hotmail t.o.v. Outlook Express en vice versa.
 
Ik gebruik normaal Outlook Express maar ik heb ook een hotmail-account.
Hotmail gebruik ik eigenlijk alleen maar als je je ergens op een site moet registreren waarna je vervolgens allemaal spam krijgt.
Persoonlijk vind ik Outlook Express het prettigst werken maar het is net waar je aan gewend bent. Je hebt ook wat extra foefjes (bijv. rechtermuisklik op een plaatje en dan kun je hem meteen versturen)

Met hotmail kun je vanaf alle computers met internet je email bekijken. Dat kan met outlook weer niet. Je hebt wel zoiets van webmail van je internetprovider , maar als je bijvoorbeeld thuis al het mailtje bekeken, kun je hem niet meer op bijv. je werk bekijken , dan vind ie alleen maar evt nieuwe mail (althans bij mij is dat zo).
Met hotmail had je ook minder geheugen , je kon alleen niet al te grote filmpjes meesturen. Maar ik geloof dat die periode voorbij is.
 
Laatst bewerkt:
@BESTWELL , je kunt outlook express zo instellen dat ie de mail een bepaalt aantal dagen op de server laat staan, dus die reden valt af.

Ik heb ook ooit eens een hotmail account gehad, maar heb die maar weer weg gedaan vanwege de spamgevoeligheid.

Verder heb je met hotmail natuurlijk wel dat als je computer crashed dat je je mailtjes niet kwijt bent(tenzij je daarvoor backupt).

Maar als goede vervanger voor hotmail gebruik ik tegenwoordig gmail. Heb je wat meer ruimte(ruim 2 gb) en kun je je mailtjes dus bijna onbeperkt bewaren.

Enne outlook express gebruik ik niet, ik gebruik thunderbird als mailprog. Die bevalt mij prima.

M.a.w. ik gebruik dus zowel gmail als thunderbird.
Gmail voor de junkmail en thunderbird voor me 'serieuze' mail.(die ik overigens ook weer backup bij gmail maar dan een ander account)
 
Eerst maar Hotmail, tegenwoordig heet dat Windows Live Mail. Dat is een zogenaamd webbased e-mail-programma. Dat betekent dat al je nieuwe e-mails en verzonden e-mails op een mailserver van Microsoft worden opgeslagen. Het voordeel daarvan, het werd al gezegd, is dat je waar ook ter wereld kunt inloggen op dat WLM-account en zo je e-mail kunt afhandelen. Er komen geen berichten te staan op de PC waarvan je ben ingelogd op dat WLM-account. Ik zelf vind WLM er prettig, het wordt nog voortdurend verbeterd. (Er zijn immiddels meerdere webbased e-mail-programma's: o.a. Yahoo Mail, Gmail (van Google) en Incredimail.)

Outlook Express is een e-mail- en nieuws-reader programma dat op je PC wordt geinstalleerd samen met Internet Explorer. Bijna altijd geeft de Internet-provider waarbij je een ADSL- of kabelabonnement hebt afgesloten, je een e-mail-account. Dat werkt met een POP3 en een SMTP-server bij je provider. POP3 om e-mails op te halen, SMTP om e-mails te verzenden. Zodra je e-mails hebt opgehaald, staan zij in mappen op je PC. Een andere mogelijkheid van Outlook Express is het feit dat je er nieuwsgroepen mee kunt lezen en daarin vragen in stellen. Dit is wel afhankelijk van de nieuwsgroepen die je Internet-provider beschikbaar stelt.

In Outlook Express kun je je webbased e-mail-account opnemen. Je kunt daarna de e-mails van je WLM- en van je providers-account afhandelen in Outlook Express. Ook een extra mogelijkheid van Outlook Express: je provider geeft meestal de mogelijkheid om meerdere e-mailaccounts aan te leggen, iets wat binnen een gezin handig kan zijn.

Mijn conclusie: voorheen gebruikte ik Outlook Express, met mijn Hotmail-account daarin opgenomen. Sinds Hotmail Windows Live Mail is geworden, werk ik daar het liefst mee. In Outlook Express heb ik het e-mail-account van mijn provider opgenomen, plus de nieuwsgroepen.

NB: je vroeg om een vergelijking tussen Hotmail en Outlook Express. Ik heb daarom Outlook, onderdeel van Microsoft Office niet behandeld. Maar overwegend is op Outlook van toepassing wat over Outlook Express werd gezegd. MS Outlook heeft wat meer mogelijkheden en is gekoppeld aan het hele MS Office pakket.

Edit: ook in WLM kun je spamfilters instellen en geblokkeerde of toegestane afzenders. Spam e.d. komt dan in de map Ongewenste berichten, daarin blijft het vijf dagen staan als je dat zo instelt. Daardoor heb je de gelegenheid om toch gewenste berichten er uit te halen.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je het over outlook express hebt en niet over outlook je vraag naar de juiste sectie verplaatst
 
Ik lees net op Wiki wat de verschillen zijn en ik kom erachter dat ik het dus over Outlook had en niet Outlook Express. Het is toch echt het programma dat in het rijtje van Office staat.

Dus het grote verschil tussen hotmail en Outlook is dat de mails van hotmail opgeslagen worden op een server van Microsoft, en degene die je in Outlook ontvangt komen op de computer waar je hem ontvangt te staan?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan