Voor geeinstalleerde Windows 8 van HDD naar SSD zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft waar een gewone HDD ingebouwd zit en waar Windows 8 voorgeïnstalleerd op staat.
Nu wil ik de gewone HDD vervangen voor een SSD harddisk maar wordt mij afgeraden om een backup of image van de gewone HDD te maken en deze later op de SSD terug te zetten, maar hoorde ik dat dit vaak gepaard gaat met div. storingen aangezien dit andere hardware betreft. Ook zouden er dikwijls bluescreens optreden. Kan iemand mij adviseren hoe ik te werk dien te gaan zonder dat ik de huidige Windows versie incl. Instellingen dreig te verliezen?

Alvast bedankt voor uw reactie /advies !!

Mvrgr. Mark

Bij SSD's krijg je soms tegen een kleine meer prijs een kloon programma en een koppelkabeltje waar je dat juist wel kunt....
Dus kloon hem gewoon... en werkt het goed ... dan is de vraag niet aan de orde....
Backup van data had je al.... ;)

Inderdaad, hier heb je kloon-software voor nodig. Zelf kan ik een nieuwe Windows installatie op de SSD adviseren, dan sluit je conflicten uit.

Bedankt voor jullie reacties !! Het heeft ook mijn voorkeur om een nieuwe Windows 8 installatie op mijn SSD harddisk uit te voeren.
De verkoper in de computershop vertelde mij dat de serial code voor Windows 8 Basic in de bios van de laptop ingebakken zit, en dat ik alleen een image van Windows 8 dien te downloaden.
Maar als ik op de site van Microsoft kijk zie ik alleen de betaalversie staan.
Heeft iemand een tip voor mij waar ik deze Windows 8 versie, welke via de bios van de laptop geactiveerd wordt, zou kunnen downloaden.

Alvast bedankt !!

Gr. Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan