Voor herinst. Win XP is BIOS niet (meer) toegankelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

4U2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2011
Berichten
4
Heb Acer laptop 9100 serie, wilde graag via Recovery-CD Win XP herinstalleren.
1. moest tijdens weergave Acer-logo (bij het opstarten (POST)toets "F2"
drukken om in de BIOS setup te komen.
2. toen "BOOT" selecteren
3. volgde instr. om "CD-ROM Drive" als 1e opstart apparaat te selecteren.
Bij de bevestiging ging het (door mijn eigen schuld) mis!:shocked:
Ik was te snel en drukte verkeerde toets en weet ook niet meer welke! :-(
Win Xp starte ineens zelf weer verder op. Zodra ik nu weer "F2" druk tijdens opstart gebeurt er niets!!!!!! Kan ook niet van CD opstarten, kom niet meer in BIOS voor 2e poging!!!! Houd ik de F2 ingedrukt gebeurt er niets en is het beeld zwart tot moment dat ik los laat en start wederom verder op. Graag info hoe toch in de BIOS kan komen om nogmaals van voren af aan de procedure te starten. Alvast super bedankt.
 
misschien je bios resetten,door de knoopcel batterij een minuut of 10 uit je pc/laptop te halen
 
Ik had begrepen dat men de Accu er 5 á 10 min. uit moest halen en dat dit alléén voor WACHTWOORDEN werkt!
De knoopcel lijkt me idd een beter idee, tenzij dit ook voor een ww bedoelt is!
Op mijn laptop zit nml. geen ww. Ga toch gelijk proberen, je weet maar nooit. Thx.
 
Na tig maal opnieuw opstarten en proberen kwam ik tot nu toe maar 2x wel in de BIOS, en zodra ik via BOOT de "CD-ROM Drive" als 1e opstart apparaat wilde instellen gebeurde er verder niets en startte de Laptop doodleuk weer verder op en liet de CD-rom "links" liggen! Bij de 2e maal dat ik in BIOS kon, stond wederom CD-rom NIET als 1e opstartapp. :evil: Wie oh wie weet hier meer over? B.v.D. :)
 
je hebt tog meerdere F functies eronder staan... daarbij moet ook een bootmenu zitten ...dus je hoeft niet eens in je bios
 
Klopt, meerdere F functies zelfs maarrrrrrrrrrr als je volgens het "boekje" van Acer werkt en dus de recovery cd's wilt/moet gebruiken om Windows opnieuw te installeren dan zul je toch de CD-rom als 1e opstartap. moeten instellen en dat doe je in de BIOS. Via een F toets kom je er niet, anders had Acer die manier (als alternatief) toch ook wel doorgegeven!
Er had al iemand gereageerd die iets over een F-toets schreef, helaas heeft diegene dat na 2 dagen weer gewist.
 
waarom sla je mij suggestie af?..alleen omdat dat niet in een boekje word vermeld???
als ze alle mogelijke opties moeten vermelden krijg je een boek dikker dan het boek van sinterklaas.

als je dat bootmenu in ga kan je de optie nemen om op te starten via je cd/dvd-rom...ik heb dit al meerdere malen gebruikt om op mijn installatie cd t komen

als ik jou was zou ik het tog echt maar even proberen
 
Hoi,
om in je Bios te komen moet je gewoon meteen na indrukken powerknop op F2 blijven trommelen (niet gewoon indrukken dus).
Als je het cd-romstation als eerste opstartoptie zet moet je wel de instelling opslaan (F10) anders wordt de verandering niet opgeslagen en start hij dus weer op van de harde schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan