voor verbinding is opnieuw opstarten vereist.

• Onderwerp starter Onderwerp starter simo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

simo

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Op mijn Siemens-Santis router is een laptop en een PC aangesloten. De laptop heeft geen enkel probleem om contact te krijgen met de router. Voor de PC is het iedere keer voor een verbinding noodzakelijk dat ik na het opstarten , de pc nog een keer laat opstarten. Ik vind dat zo gek. Op de PC zit een "Asus wireless network adapter " . Na het voor de tweede maal opstarten is de verbinding volgens de programmatuur van de "Asus network adapter" zelfs Excellent. De verbinding blijft daarna goed en wordt niet meer verbroken. Maar waarom dan in godsnaam iedere keer tweemaal opstarten van de pc? Het resetten van de Siemens router heeft geen nut, want dat helpt niet. En een firewall of antivirus etc heb ik nog niet op de PC geinstalleerd.
wie weet raad met dit overkomelijke probleem? alvast bedankt

laptop: win XP , windows firewall
PC: Win 200pro, geen firewall, Asus wl-130b PCI Card (IEEE802.11b)

Wat gebeurt er als je niet opnieuw opstart? Zie je het netwerk dan wel of?

Als ik de PC niet opnieuw opstart, zie ik het netwerkicoontje en het Asusnetwerkkaart-icoontje maar daar staan kruizen bij. (of bedoelde je dit niet). Er is in ieder geval dan geen verbinding tussen de netwerkkaart en de router.

En wat als je probeert verbinding te maken? Ziet 'ie het netwerk wel?

als ik probeer om verbinding te maken door op "scan available networks" te klikken in de programma bij de Asus-netwerkkaart, ziet hij geen enkel netwerk (terwijl de laptop wel verbinding heeft met de router). Pas als ik de PC daarna opnieuw opstart , ziet de PC wel alle netwerken (ook die van de buren) en maakt hij verbinding met de Router. Maar begrijpen doe ik dit niet.

Laatst bewerkt:
Vreemd.. Ik heb het ook eens gehad (wel bij een laptop).
Heb je het apparaat al eens volledig gedeïnstalleerd, ontkoppeld, opnieuw opgestart, uitzetten, aankoppelen, installeren, opnieuw opstarten :-)?

Kijk eens hoe het dan gaat.

Bedankt voor je reactie. Jij vraagt "Heb je het apparaat al eens volledig gedeïnstalleerd, ontkoppeld, opnieuw opgestart, uitzetten, aankoppelen, installeren, opnieuw opstarten :-)?"
Nou, en daaruit kwam voort dat ik de PC schijnbaar altijd tweemaal moet opstarten voordat er contact is met de router - een soort double clutching dus:)

Laatst bewerkt:
Maar heb je nu gedaan wat ik zei of niet?
Volledige de- en re-installatie.

Ik heb de zaak inderdaad nog niet gedeinstalleerd en geinstalleerd. Ik zie er eigenlijk tegenop. Maar ik ga het gewoon proberen.

ik heb de zaak gede- en geinstalleerd en hoewel de installatie niet vlekkeloos verliep, doet alles het naar wens. Ik begrijp er geen snars van :confused: , maar het was een goede raad om de kaart opnieuw te installeren. Blij dat ik dat toch heb gedaan. Bedankt voor de hulp :thumb: :thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan