Voor welke taal moet ik kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar android zelf werd geschreven in c, lol.

En iOS ook, :P

Als deze platforms apps geschreven in C zouden toelaten zou de beveiliging afnemen, mobiele platforms (met name iOS) zijn nog erg gesloten en laten dan ook niet veel toe qua programmeer opties.

En iOS ook, :P

Als deze platforms apps geschreven in C zouden toelaten zou de beveiliging afnemen, mobiele platforms (met name iOS) zijn nog erg gesloten en laten dan ook niet veel toe qua programmeer opties.

laatste vraag gerwin3. Al die mooie grafieken, al die mooie spellen, mooie programma's, kun je die ook in c maken? geef aub antwoord moet zometeen weg. Zit op een openbare pc. en waarom kiezen mensen meer coor c++ in plaats van c, slhoewel ik veel c fanaten ken? Alvast bedankt voor je antwoord. Nou hoor ik iemand zeggen dat je alles kan schrijven met c++ naar niet met c omdat c niet onbject orienteerd is. Klopt dit? Ik wil alles doen zonder beperkingen. Moet ik voor c of c++ kiezen? Negeer de post hieronder. Dubbelpost. foutje. Sry adims.

Laatst bewerkt:
laatste vraag gerwin3. Al die mooie grafieken, al die mooie spellen, mooie programma's, kun je die ook in c maken? geef aub antwoord moet zometeen weg. Zit op een openbare pc. en waarom kiezen mensen meer voor c++ in plaats van c, alhoewel ik veel c fanaten ken? Alvast bedankt voor je antwoord. Nou hoor ik iemand zeggen dat je alles kan schrijven met c++ naar niet met c omdat c niet object georienteerd is. Klopt dit? Ik wil alles doen zonder beperking. Moet ik voor c of c++ kiezen?

laatste vraag gerwin3. Al die mooie grafieken, al die mooie spellen, mooie programma's, kun je die ook in c maken? geef aub antwoord moet zometeen weg. Zit op een openbare pc. en waarom kiezen mensen meer coor c++ in plaats van c, slhoewel ik veel c fanaten ken? Alvast bedankt voor je antwoord. Nou hoor ik iemand zeggen dat je alles kan schrijven met c++ naar niet met c omdat c niet onbject orienteerd is. Klopt dit? Ik wil alles doen zonder beperkingen. Moet ik voor c of c++ kiezen? Negeer de post hieronder. Dubbelpost. foutje. Sry adims.

Alles wat in C++ kan, kan uiteindelijk ook in C. C++ is alleen objectgeoriënteerd en daardoor zal je code overzichtelijker, makkelijker en sneller te schrijven zijn. Games maken in C is mogelijk maar C++ wordt vaker gebruikt. Als je moet kiezen, kies dan C++. C mag dan wel nog steeds gebruikt worden, C++ is moderner en OO (objectgeoriënteerd) programmeren is beter dan procedureel programmeren.

Alles wat in C++ kan, kan uiteindelijk ook in C. C++ is alleen objectgeoriënteerd en daardoor zal je code overzichtelijker, makkelijker en sneller te schrijven zijn. Games maken in C is mogelijk maar C++ wordt vaker gebruikt. Als je moet kiezen, kies dan C++. C mag dan wel nog steeds gebruikt worden, C++ is moderner en OO (objectgeoriënteerd) programmeren is beter dan procedureel programmeren.

Maar de moeder van alles free bsd, windows, linux zijn allemaal geschreven in alleen maar c. Ik word er knettergek van. Wat moet ik nou hebben? Ik wil besturingssystemen maken, alles maken en jij zegt c++ maar linux, windows en alles wat groot is is in c geschreven.

Maar de moeder van alles free bsd, windows, linux zijn allemaal geschreven in alleen maar c. Ik word er knettergek van. Wat moet ik nou hebben? Ik wil besturingssystemen maken, alles maken en jij zegt c++ maar linux, windows en alles wat groot is is in c geschreven.
Kent iemand het boek de programmeertaal c? Klopt het dat dit boek volledig alles leert over c?

Laatst bewerkt:

Waarom zou je jezelf als ontwikkelaar uberhaupt beperken tot één enkele taal? En daarbij, tegen de tijd dat je C/C++ voldoende beheerst om er echt iets mee te kunnen is het leren van een andere taal al geen probleem meer. ;)

Waarom zou je jezelf als ontwikkelaar uberhaupt beperken tot één enkele taal? En daarbij, tegen de tijd dat je C/C++ voldoende beheerst om er echt iets mee te kunnen is het leren van een andere taal al geen probleem meer. ;)

Ken jehet boek de programmeertaal c? Klopt het dat dit boek volledig alles leert over c?

Zoals CoD_NL denk ik al wil suggereren; misschien wordt het tijd dat je gewoon eens een taal kiest en aan de slag gaat.
Leren programmeren is wat anders dan een taal leren.
Als je iets tegenkomt wat in de taal die jij kent niet handig opgelost kan worden, is het niet heel moeilijk om over te schakelen naar een andere taal.

Zoals CoD_NL denk ik al wil suggereren; misschien wordt het tijd dat je gewoon eens een taal kiest en aan de slag gaat.
Leren programmeren is wat anders dan een taal leren.
Als je iets tegenkomt wat in de taal die jij kent niet handig opgelost kan worden, is het niet heel moeilijk om over te schakelen naar een andere taal.

Ken je het boek de programmeertaal c? Klopt het dat dit boek volledig alles leert over c?

Nee het leert je neit alles, ik ken het boek niet, maar waarschijnlijk gewoon de basis van de basis. if/for/while loops. int chars etc.

Er is geen reden om voor C te kiezen en nu niet voor C++.

Ik zal je ook al simpelweg uit de illusie halen dat er voor elke taal 1 boek is dat je echt alles leert op de beste manier; anders werd er namelijk maar 1 boek verkocht..

Je kan best gewoon aan de slag gaan met de tips en raadgevingen in dit topic; programmeren is niet iets zuiver theoretisch, je leert het maar goed door het te doen.

welke boeken moet je dan allemaal hebben om c++ te leren? Ik heb al een e-book van the c+= programming language van Bjarne stroustrup op mijn computer. Welke boeken moet ik nog meer hebben?

Aan de slag met C++ - Gertjan Laan

Volledig boek en nederlands :)

I'm lookin for these ebooks and pdf files. Can someone please help me?
-ISO/IEC TR 19768:2005 C++ Library Extensions
-ISO/IEC JTC1 SC22 WG21 N3092 Programming Languages — C++
-ISO DTR 19768:2005
-ISO 14882:2011
-Effective C++ 3rd edition by Scott Meyers, ive already got tthe 2nd. Do i still need the third?
-Andrei Alexandrescu Modern C++ Design
-Aleksey Gurtovoy's Template Metaprogramming
Please help me out, I'm already searchin

Als je niet eens de moeite neemt om de vraag op een Nederlands forum in het Nederlands te stellen, in plaats van waarschijnlijk overal te copy-pasten, denk ik niet dat veel mensen de moeite voor jou willen nemen.

Maar ben je al ergens in begonnen? En wil dat een beetje lukken?
Als je aan de gang gaat kun je op dit forum altijd nog vragen stellen over punten waarop je vastloopt.

Als je niet eens de moeite neemt om de vraag op een Nederlands forum in het Nederlands te stellen, in plaats van waarschijnlijk overal te copy-pasten, denk ik niet dat veel mensen de moeite voor jou willen nemen.

Maar ben je al ergens in begonnen? En wil dat een beetje lukken?
Als je aan de gang gaat kun je op dit forum altijd nog vragen stellen over punten waarop je vastloopt.

heb modern c++ al gevonden. Ik ben die boeken aan het verzamelen. Heb thuis ook aan de slag met c++. Door mijn gezondheid kan ik nog niet beginnen met leren, dus ben ik de boeken alvast aan het verzamelen. Zodra het beter gaat, begin ik meteen te leren. Zit trouwens nog steeds opgenomen. Maar ja, ken je die andere boeken? Weet je waar ik ze vinden kan? Op internet bedoel ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan