• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vooraf ingestelde parameter

Status
Niet open voor verdere reacties.

zamg0d1

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hallo,
Ik zoek een manier om in Excel standaard dingen op te slaan, bijvoorbeeld als ik een adresboekje maak en ik in een bestand met de naam begin dat het automatisch aangevuld word, bv zo:
Naam
Adres
Postcode/Woonplaats

En als ik dan in een bestand (maakt niet uit welke) begin met 'Na' dat het hele adres en postcode etc. al bijgevoegd word. En evt. ook dat als ik wil alleen de naam verschijnt ik een optie heb dat het bijvoegen stopt bij 'Naam'?

Hoe doe ik dit en hoe is dit mogelijk? Ik heb namelijk bij een bedrijf waar ik gewerkt heb gezien dat alle productcodes al ingesteld waren en als je begon met de code dat de code automatisch afgemaakt werd.

Is dit mogelijk, zoja hoe doe ik dit?

Met vriendelijke groet,
Zamg0d1

Laatst bewerkt:
Beste zamg0d1 ;)

Ziehier een klein voorzetje met een lijst.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

En hoe regel je dan dat ie in Blad 2 de gegevens haalt? Want nu heb ik bv. een tekstje 'BTW Nr.' toegevoegd aan de lijnen en nog een rij met mijn eigen gegevens, maar nu als ik de ingevulde parameter invul werkt het niet en krijg ik een error dat het niet bestaat:confused:

En hoe heb je het zo gemaakt dat 'Blad2' gerekend word als 'gegevens'? Want met de code =VLOOKUP(B1;gegevens;2;FALSE) kan ik het niet echt vinden...

Laatst bewerkt:
Beste zamg0d1 ;)

Het bereik "gegevens" moet je ook aanpassen bij definieren en dan bij naam.
Dit moet worden =Blad2!$A$2:$D$20

De formule wordt dan

=VERT.ZOEKEN(B1;gegevens;4;ONWAAR)

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Waar doe ik definiëren? Ik zit in een Engelse Excel en ik kan het zo niet vinden:(:confused:

En wat word de formule dan? :)

Gelukt, ik moest de grootte van 'gegevens' aanpassen, maar nu is de vraag, hoe pas ik de grootte aan? Ik heb nu namelijk een nieuwe gemaakt, en hoe kan ik oudere verwijderen?

En dan de grootste vraag, is het mogelijk om dit in Excel op te slaan zodat als ik een nieuw document begin dat ik alle gegevens opnieuw moet opslaan?

Laatst bewerkt:
Maak een dummy bestandje post het en dan zal alles klaar worden of anders bekijk de jpeg , via Ctrl F3 kom je ook al bij de namen

Bijlagen

• range.jpg
    range.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan