Voorbeeld Access gekoppeld aan Word-docs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisss

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Beste mensen,

Ik wil graag een applicatie maken waarmee ik worddocumenten kan aanmaken, printen, opslaan en oproepen.

Heeft iemand misschien een voorbeeld of weet iemand misschien of er op het internet ook goede voorbeelden staan van interessante access-applicaties waarin ik een beetje kan neuzen?

Vriendelijke groet,

Chris

Leg eerst eens uit wat je wilt doen, want waarom zou je daar een database voor maken?

Okay,

Ik heb een ledenbestandje en een aantal medewerkers.

Ik wil dat de medewerkers vanuit Access brieven naar leden kunnen sturen/beantwoorden door gebruik te maken van door mij gestandaardiseerde tekstblokken evenals door hen in te vullen vrije tekst.

In een formulier in Access wil ik graag per lid alle brieven zien die zijn verstuurd, inclusief datum, onderwerp, door wie verstuurd en het pad naar het document, evenals de mogelijkheid ze opnieuw te openen/printen.

Zou dat erg lastig zijn?

Groet,
Chris

Daarvoor kun je denk ik beter vanuit Word werken, door een aantal sjablonen te maken en die in een menu te hangen dat elke gebruiker dan standaard ziet als hij Word opent.
In die sjablonen kun je dan simpel (ach, wat is simpel...) een procedure opnemen die bij elke gemaakte brief in een historie tabel een record wegschrijft.
Of, andere kant van het probleem: maak een aantal standaard rapporten/formulieren in Access, en hou alles in Access. Maar met tekstblokken heen en weer gaan kopieëren tussen Word en Access is zo'n poldermodel oplossing waar je niet echt blij van gaat worden. Zelf zou ik dat in ieder geval nooit op die manier aanpakken.

Okay, bedankt voor de informatie.
Waarschijnlijk ben ik inderdaad beter af om alles binnen Access te houden.

Toch leek het me sowieso wel interessant om eens te kijken hoe ik in een formulier verwijzingen naar docs of andere bestanden te maken.
Bijvoorbeeld ingescande brieven aan een lid in een tabel koppelen enzo (zonder deze in de mbd op te hoeven nemen).

Ik ben bezig om mijn Access-kennis uit te breiden en heb net mijn eerste VBA-boek doorgewerkt en wil nu graag wat dingetjes in de praktijk brengen.
Dus als er ergens leuke voorbeeld-database'jes te vinden zijn dan kan ik daar wellicht nog het een en ander van leren.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Grz,

Chris

Bijvoorbeeld ingescande brieven aan een lid in een tabel koppelen enzo (zonder deze in de mbd op te hoeven nemen).

Da's niet zo moeilijk: je neemt de scan van de brief als achtergrond van je rapport, en zet vervolgens alle velden die je wilt afdrukken op de juiste plek in de detailsectie.
Wel alle pagina-instellingen letterlijk overnemen, anders kloppen de posities niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan