voorbeluisteren virtual dj

Status
Niet open voor verdere reacties.

windels

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Ik heb 2 geluidskaarten, maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik het volgende liedje kan voorbeluisteren in de koptelefoon en het huidige liedje in de speakers speelt?

Dat hangt van je software af die je gebruikt.
Vaak zit er dan een "knopje" dat monitor of PFL(Pre-fade listening)heet op.

Dat hangt van je software af die je gebruikt.
Vaak zit er dan een "knopje" dat monitor of PFL(Pre-fade listening)heet op.
er zit een knopje ja, maar ik weet niet hoe ik moet instellen dat ik enkel in koptelefoon hoor, want ik hoor het in de speakers :S

Mmmmm,
ken ik persoonlijk niet.
Maar het moet een instellling in de software zijn.
Vreemd dat je er twee kaarten voor nodig hebt, trouwens.
Een full duplex kaart kan dat truukje ook en dat zijn de meeste kaarten tegenwoordig.
Maar zoals mijn leraar altijd zei:
"If everything else fails, read the manual!"

ik heb ff bij geluidapparaten op de nieuwe soundcard gezet, maar nu heb ik helemaal geen geluid meer, wat nu??

Wordt die tweede geluidskaart uberhaupt wel herkend in apparaatbeheer?

Wordt die tweede geluidskaart uberhaupt wel herkend in apparaatbeheer?
jaja, dit is nu al in orde, maar ik wil dat f*cking probleem weg dat ik wat ik voorbeluister in de speakers hoor :evil:

Dus hij wordt herkend en hij speelt af die tweede?
Dan lijkt me dat in het programma Virtual DJ, twee spelers(CD of platen)voorkomen.
Dan zal je speler 1 aan geluidskaart 1 moeten kunnen toewijzen en de 2e aan geluidksaart 2.
En dan is het volgens mij een kwestie van de monitorknopjes in en uit.
Maar ik ga even voor je zoeken op het www want ik ken dat hele programma niet.
Maar zoals al eerder gezegd: If everything else fails, read the manual!

Op de site hieronder staat een simpele beschrijving van het programma en daar staat ook dat het prima werkt met 1 geluidskaart.
Wanneer een deck groen is, hoor je het over je hoofdtelefoon en wanneer het rood is over de speakers.
http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_dj_software.htm

maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik het voorbeluisterde liedje in de SPEAKERS hoor !:confused: :evil:
en ik hoor trouwens NIKS in de koptelefoon (die in de rear zit)

Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n idee dat jouw PC een beetje in de war is door die tweede geluidskaart.
Virtual DJ heeft dat ook helemaal niet nodig.
Ik zou die tweede eruit halen en dan de manual van het programma er even bij pakken.
Zo moeilijk is het niet volgens die site die ik je heb gegeven.

Ik heb zo'n idee dat jouw PC een beetje in de war is door die tweede geluidskaart.
Virtual DJ heeft dat ook helemaal niet nodig.
Ik zou die tweede eruit halen en dan de manual van het programma er even bij pakken.
Zo moeilijk is het niet volgens die site die ik je heb gegeven.
die oude geluidskaart zit op het moederbord...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan