voorbereidingen xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

deb's

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Van de week komt een vriend van me XP op mn computer zetten. Wat moet ik nu alvast voor n voorbereidingen treffen? Ik heb nu windows 98. Al mn contactpersonen van msn, kan ik die in 1 keer even op een cd zetten? zo ja, hoe?
O ja, ook heb ik chello. Wat moet ik daar voor n voorbereidingen voor treffen?

thanxx alvast
Debby

Backup wat belangrijk is en wat dus nog op de c-partitie staat.

Internet staat er zo weer op en vormt geen probleem straks. (tenzij chello dan op dat moment ineens platligt; kan je geen drivers downloaden zover dat nodig is :p)

Met je contactpersonen van Msn hoef je niks te doen. Als je in windows Xp inlogd op msn heb je nog steeds dezelfde contactpersonen. Die blijven namelijk op je paspoort ''staan''.

Als je geen ADSL hebt maar je internet via een gewone telefoonlijn dan is het wel verstandig om de drivers vast te downloaden aangezien deze vaak rond de 3-5 Mb groot zijn en af en toe zelfs 18 Mb (nvidea videodrivers bijvoorbeeld).

Zorg er ook voor dat je andere cd's van software die je erop wilt hebben kun je vast bijelkaar gaan zoeken.

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
Als je geen ADSL hebt maar je internet via een gewone telefoonlijn dan is het wel verstandig om de drivers vast te downloaden aangezien deze vaak rond de 3-5 Mb groot zijn en af en toe zelfs 18 Mb (nvidea videodrivers bijvoorbeeld).

De groeten,
Mark

Hij heeft chello.

Ok, bedankt voor de tips, nooit geweten dat je contactpersonen bleven staan, thanxx.

Mn favorieten, hoe brand ik die in 1 keer op een cd-tje.

o ja .....................HIJ is een ZIJ hahahah

groetjes
Debby

Meestal passen je favorieten wel op een diskette.
Of je moet echt heeel veel favorieten hebben. :p

Geplaatst door deb's
Mn favorieten, hoe brand ik die in 1 keer op een cd-tje.
Als je niet zo veel favorieten hebt past het zelfs op een floppy.
En daar kunnen er toch wel al veel op.:)
Staat in Win98 je map "favorieten" niet bij "mijn documenten"?

Geplaatst door Muurhond

Hij heeft chello.
Ok daar heb ik overheen gelezen :o maar het is toch handig voor het geval iemand met hetzelfde (maar geen ADSL) dit na leest (view nog net goedgepraat :D).

De groeten,
Mark

Geplaatst door crash

Staat in Win98 je map "favorieten" niet bij "mijn documenten"?
Nee in de windows map. ;)

Nogmaals: de favorieten kunnen gewoon op een diskette. ( ik heb nu 80 favorieten en bijelkaar en dat is zo'n 90 kb :) )

Geplaatst door dude90
Nee in de windows map. ;)
Ik wist het niet meer.:p
(werk met w2k)

De grote van 1 favorieten link is ±1 kb, dus je kan een hoop op een floppy kwijt.(1,44mb)

Geplaatst door crash

Ik wist het niet meer.:p
(werk met w2k)

De grote van 1 favorieten link is ±1 kb, dus je kan een hoop op een floppy kwijt.(1,44mb)

Oke, bedankt allemaal.
Ik heb trouwens 2 rewritables gekocht, kan ik ze even branden en weer opnieuw gebruiken.

kdacht dat dat wel n goed idee was.

Mn chello instellingen enzo? Gaat dat vanzelf of moet ik daar ook alvast iets voor doen?

thanxx
Debby

Geplaatst door deb's
Mn chello instellingen enzo? Gaat dat vanzelf of moet ik daar ook alvast iets voor doen?
Als je na de installatie de "Internet Wizard" gebruikt moet Chello het gewoon weer doen.
Je hebt alleen je gebruikersnaam en wachtwoord van Chello nodig om je E-mail in outlook te kunnen instellen.

Je kan idd ook gewoon de rewritables cd's gebruiken.
Zorg dat wat je wilt backuppen in 1 map staat, dan kan je dat makkelijker ff op cd zetten.

Geplaatst door crash

Als je na de installatie de "Internet Wizard" gebruikt moet Chello het gewoon weer doen.
Je hebt alleen je gebruikersnaam en wachtwoord van Chello nodig om je E-mail in outlook te kunnen instellen.

Je kan idd ook gewoon de rewritables cd's gebruiken.
Zorg dat wat je wilt backuppen in 1 map staat, dan kan je dat makkelijker ff op cd zetten.

Ok, ga ik doen
Die internet wizard, waar kan ik die vinden?

gr.
Debby

O nog iets wat misschien belangrijk is zijn de e-mailtjes. In outlook (express) (en de meeste andere e-mailprogramma's hotmail niet meegenomen).

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
O nog iets wat misschien belangrijk is zijn de e-mailtjes. In outlook (express) (en de meeste andere e-mailprogramma's hotmail niet meegenomen).

De groeten,
Mark

Zo goed dat je het zegt, daar had ik helemaal niet aan gedacht, er staan er toch een hoop die ik niet kwijt wil.
Waar kan ik die mailtjes vinden? Ik bedoel om ze in 1 keer te branden.

bedankt hoor

Welk programma gebruik je (meestal Outlook of Outlook express)?
Geef bij outlook ook even of je deze hebt ingesteld als werkgroep of internetmail (er staat bij het menu extra of iets met account of services).

Voor Outlook zou je op de pc moeten gaan zoeken naar *.pst bestanden. Het bestand heet meestal outlook.pst of mailbox.pst (en soms is er een archive.pst).
Voor Outlook express weet ik de bestands formaat niet (ik dacht *.dbx maar weet niet zeker).

Wat je ook zou kunnen doen is de mailtjes naar een map slepen. Dus Outlook (express) niet maximaliseren en dan een map openen en dan mailtjes daarheen slepen.

De groeten,
Mark

BEDANKT ALLEMAAL VOOR DE NUTTIGE TIPS

Goedemorgen allemaal,

Nou...ik heb jullie tips allemaal gebruikt, favorieten gevonden,...mailtjes in een map gedaan enz.

Nu nog even 1 vraagje.

Als ik nu ga branden (met nero) hoe kan ik dan branden dat ik er nog altijd wat bij kan zetten op de cd? (iets met multisessie ofzo) Dus als de cd niet vol is dat ik de volgende keer er iets bij kan zetten?

bedankt
Debby

ps. ik had smileys neer willen zetten, anders is het zo saai maar ik krijg steeds een foutmelding http fout 404

In Nero gaat dat min of meer automatisch. Je moet alleen de CD niet afsluiten. De volgende keer kun je dan kiezen voor multi-sessie (zowel met als zonder wizard), waardoor Nero de lijst met bestaande sessies laat zien. Door de laatste te kiezen kun je de bestaande inhoud inlezen en nieuwe bestanden toevoegen.

Ergens in de instellingen van Nero kun je uitvinken: ''cd afsluiten''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan