• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorblad tabel automatisch vullen met titels van achterliggende werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolhand

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2010
Goedendag,

Titel zegt eigenlijk alles.

Ik heb een excel bestand met daarin een, niet vaststaande, hoeveelheid werkbladen. Eventuele nieuwe werkbladen zullen middels een copy worden gemaakt. Hoe kan ik op het voorblad een tabel maken met daarin een tabel welke automatisch wordt aangevuld met de titel van het nieuwe werkblad. Aansluitend moet dan van een 3-tal cellen de waarde worden ingevuld.

Mijn normale bronnen, Google en Youtube, geven hier niks, of niet zoals ik bedoel, over.

Bijvoorbaat dank.

Ivm het ontbreken van een voorbeeld bestand;
Plaats deze code achter je HOOFDBLAD (ALT+F11) en dubbelklik op het hoofdblad
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Dim sh As Worksheet
Dim l As Long
l = 1
With Me
.Columns(1).ClearContents
.Cells(1, 1) = "Index"
.Cells(1, 1).Name = "Index"
End With
For Each sh In Worksheets
If sh.Name <> Me.Name Then
l = l + 1
With sh
.Range("A1").Name = "Start_" & sh.Index
.Hyperlinks.Add Anchor:=.Range("A1"), Address:="", SubAddress:="Index", TextToDisplay:="Back to Index"
End With
Me.Hyperlinks.Add Anchor:=Me.Cells(l, 1), Address:="", SubAddress:="Start_" & sh.Index, TextToDisplay:=sh.Name
End If
Next sh
End Sub
Zodra nu je hoofdblad wordt geactiveerd, krijg je een index en hyperlinks naar de tabbladen toe. Op de tabbladen krijg je hyperlinks voor terug naar je index.
Vervolgens kan je met INDIRECT en/of VERT.ZOEKEN de waardes ernaast krijgen..

Is dit in de richting?

Bedankt voor de opzet. Ik snap echter niet hoe en wat dit werkt. (ben een starter op VBA gebied)

In de bijlage heb ik een geanonimiseerde versie van het bestand geplaatst waar het over gaat. Met tekstblokken heb ik in de sheets weergegeven wat er zou moeten gebeuren.

Bekijk bijlage Automatische titels.xlsx

Het ziet er goed uit, echter als ik op de knop "nieuwe sheet" druk geeft hij een error dat er een link niet gevonden kan worden. Die staat bij u op de C-schijf in de temp. files.

Dan moet je de macro opnieuw toewijzen aan de knop, de macro zit gewoon in het bestand.
Bestand opslaan > rechtermuisknop op de knop > macro toewijzen > nieuwesheet

Laatst bewerkt:
Hoi Spaarie,

Bedankt. Dat doet inderdaad precies wat er moet gebeuren Thnx!! Ik ga nu nog een hele brutale vraag stellen, maar is het ook mogelijk om dan automatisch een nieuwe piechart aan te maken in het dashboard met de titel van het sheet in kolommen van 4 piecharts horizontaal en dan een nieuwe rij?

De layout zou dan de kleuren van de 3 verschillende opties moeten zijn (zie voorbeeld in Dashboard sheet).

Bijvoorbaat geweldig bedankt.

Bekijk bijlage Automatische%20titels Pie chart.xlsm

Het was ff puzzelen, maar hier istie dan...

Maak met de knop een nieuwe sheet aan en wallah!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Diepe Buiging. Geweldig bedankt. Ik ga rustig even studeren op wat je hier voor moois gemaakt hebt.

Vr. Gr.
Jesper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan