Voordeel frame tov tabel/template?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Ik heb het eea gelezen over werken met frames in Dreamweaver. Maar voor een zelfde opmaak in al je pagina's kan je toch ook gewoon werken met Templates obv tabellen?
Wat is dan nog het voordeel van werken met frames? Aangezien ik er al zoveel nadelen van heb gelezen vraag ik me dat af.

Zover ik weet hebben frames geen voordeel, behalve dan mischien met updaten (als je één link in bv. je menu wilt toevoegen, moet je alle pagina's updaten). Als je met templates werkt als in de zin van cms of iets dergelijks (dus, niet elke pagina hoeven te updaten voor 1 link in het menu) dan is er natuurlijk al helemaal geen reden om frames te gebruiken.

:thumb:

Bedankt voor je antwoord.
Ik loop nu toch tegen iets aan waardoor ik eraan twijfel of ik toch niet beter met frames kan werken... ik pas nu teksten aan dmv een editable region in de template op te nemen. Maar ik wil nu bij sommige pagina's ook een ander plaatje invoegen. Dat kan dus niet met een editable region want daarmee voeg je alleen tekst in. Moet ik dan helemaal een nieuwe template maken enkel en alleen voor een ander plaatje (moet er dus verder helemaal hetzelfde uitzien als de rest) of zijn er andere mogelijkheden??

Een editable region is niet enkel om tekst in te voegen. Via insert - image- kan je ook een tekening invoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan