Voordeel geheugen uitbreiding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
238
Hallo allemaal,

Ik heb een Samsung RC730-S01NL met de volgende specificaties:

Intel Core i7 2630QM
4 GB werkgeheugen
640 GB harde schijf
NVIDIA GeForce GT 540M

Mijn geheugen is uitbreidbaar tot 8GB, maar mijn vraag is wat voor voordeel haal ik hier uit?

En daarnaast nog een kleine vraag, is het mogelijk om bijv. in de toekomst, mijn Videokaart te vervangen voor een betere? Aangezien dit een aparte videokaart is?

Alvast bedankt voor de info
 
"Voordeel": Meer Toepassingen "Gelijktijdig".
"Videokaart": Elke die je maar in de Toekomst leuk vindt...
 
Geen zorgen. Het geheugengebruik in Windows is beperkt tot iets minder dan 4 Gb of je moet de 64 bits versie hebben. Veel programma's zijn niet voor 64 bits gemaakt heb ik begrepen. Het is een keuze. Heb je de standaard Windows 7 dan gebruikt Windows 4 Gb min het geheugen van de videokaart, van in dit geval 0,5 Gb. Blijft over een geheugengebruik van iets meer dan 3 Gb. Hoeveel geheugen je ook toevoegt. Zelf heb ik mijn geheugen een keer uitgebreid om het voordeel van dual-channel te hebben. Dan wordt er naar twee geheugens tegelijk geschreven als die het zelfde zijn en het moederbord dit ondersteunt. Soms ondersteunt het moederbord sneller geheugen dan dat wat de leverancier er in heeft gestopt.

Ik kan niet zeggen hoe veel sneller de computer worden kan met meer geheugen maar het voordeel ervan nam in het verleden wel snel af bij een paar gigabyte. Misschien heeft een ander meer informatie. Een handig zoekbegrip is "benchmark"

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa366778(v=vs.85).aspx
 
Het voordeel van meer geheugen van 4GB is beperkt. Het kan alleen in combinatie met een 64-bits besturingssysteem. Maar ook als je meer kunt heeft het enkel nut als je heel zware programma's draait, of heel veel tegelijk.

Start eens alle programma's die je normaal gelijktijdig gebruikt en open dan taakbeheer. Hierin kun je het geheugengebruik aflezen. Als dit niet boven de 75% zit dan heeft meer geen zin.


Het betreft hier een laptop. Dus videokaart vervangen gaat niet.
 
Geheugen

Er is inderdaad verschil tussen 32 en 64 bit versies van Windows. Maar aangezien in jouw computer al standaard 4GB geheugen zit zal hier ook wel een 64 bit versie op draaien.

Wat betreft de programma's maakt het niks uit, hij maakt op je C-schijf ipv 1 mapje 2 mapjes aan. 1 voor de 64 bit programmatuur en 1 voor de 32 bit.

Als je zware programma's op je computer draait, of je wilt gamen raadt ik je aan geheugen bij te kopen! Kijk alleen niet naar het goedkoopste maar naar een snelle geheugenbank die eventueel met dual channel overweg kan. Dan kan je zeker met jouw computer betere prestaties halen!

Veel succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan