Voordeel van windows 8 versus windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Misschien een rare vraag volgens sommige bezoekers hier, maar ik heb nu een week of 4 op mijn laptop die ik ooit gekocht heb met Vista (Grote mispeer van Microsoft) en later tot grote tevredenheid met Windows 7 heb gedraaid nu Windows 8 geïnstalleerd.
Ik heb er best wel veel mee zitten spelen, maar ik ben inmiddels wel van plan om weer terug te gaan naar Windows 7.
Eén van de voordelen die men op voorhand riep was dat het systeem snel opstart; dat valt dus reuze tegen. Als kaal systeem wel ja, maar als je al je programma`s hebt geïnstalleerd is daar weinig meer van over. Een aantal niet eens erg oude programma`s werken niet meer (Wel onder W7). Als je iets met configuratie wil doen zoek je je een ongeluk naar vanalles; hoe krijgen ze het in elkaar????? Ik werk graag met Skype, maar als ik de W8 app gebruik herkent hij mijn cam niet en heb nu de desktop versie geïnstalleerd. Als ik Chrome opstart in de W8 omgeving loopt hij regelmatig vast (Kan ook aan Chrome liggen natuurlijk); niet in de desktop omgeving.
Al met al werk het verder wel aardig, maar eigenlijk zit ik gewoon altijd in een desktop versie te werken, want ook bij de meeste tegels die erop staan gaat hij onmiddellijk naar desktop versie.
Het zal best wel een super systeem zijn op een tablet, maar kan iemand mij het voordeel vertellen dat ik op mijn "ouderwetse" laptop hiervan heb???
Ik kan het niet ontdekken.

Tsja, dat vragen dus een hoop mensen zich af! Er is een hoop discussie op het internet over of W8 nou beter is dan W7 of niet. Veel mensen vinden W8 verschrikkelijk, maar een deel vindt het toch ook weer fijn. Voor verdere beeldvorming:
HWI artikel
HWI artikel 2
Tweakers videoreview

De meningen zijn inderdaad erg verdeeld. Op zich werkt het wel, maar waar ik ook bang voor ben is wat het systeem helemaal crashed? Bij W7 had je wel een goed backup systeem wat alles inclu instellingen terug kon zetten.
Nu zitten er wel wat herstel functies in waarvan mij niet duidelijk is in wat staat ik mijn laptop terug krijg. Ik vind dat erg onduidelijk beschreven.
Ik hou wel van een backupsysteem dat alles weer terug zet in de staat waarin die backup is gemaakt, zonder dat ik weer van alles opnieuw moet installeren en instellen.
Vroeger had ik daar Norton Ghost voor, maar W7 kon het zelf. Maar nu????????? Wat als het echt mis gaat? b.v. met mijn schijf. Moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen?

Hier heb ik een heel interessant en uitgebreid artikel over de backup functies van Windows 8. In tegenstelling tot wat je dus denkt, is het net zo als bij W7 (als ik het artikel goed begrijp). Het is alleen allemaal natuurlijk anders in W8... Helaas, ik houd het daarom voorlopig bij W7.

Dank je AndreazZz . Dit lijkt inderdaad wat ik zoek. Ik ga hiermee eens aan de slag.
Het probleem bij nieuwe systemen is ook vaak het niet weten moet ik dan ook wel toegeven :-)
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik heb nu wel weer een plus puntje gevonden.
Nogmaals bedankt voor de snelle, maar ook vooral inhoudelijke reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan