Voordelen PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenman

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2013
Ik heb van een vriend van me gehoord dat hij al zijn sites die hij programmeerd, programmeert met PHP.
Maar wat zijn nou echt de voordelen van PHP en is het veel ingewikkelder dan HTML en CSS?

Met vriendelijke groeten,

Jorenman

PHP, HTML en CSS zijn drie aparte dingen.

PHP is een scriptingtaal waarmee je programma's kunt schrijven. Zo'n programa kan HTML genereren en die HTML kun je via CSS stijlen.

Het is dus niet zo dat je kiest voor HTML of PHP, je gaat gewoon HTML maken via PHP.

De leercurve van PHP is niet erg stijl omdat PHP praktisch geen enkele controle doet op programmeerfouten. Je hebt dus heel snel een werkend scriptje, maar het duurt heel lang voordat je een robuust script hebt wat ook daadwerkelijk betrouwbaar werkt.

okee,
maar ik heb nu een drop down navigation menu dat niet werkt in Internet Explorer maar wel in Firefox gemaakt met html en css.
Als ik dit menu zou maken met php zou het dan wel goed functioneren in Internet Explorer?

oke,
zou je misschien willen kijken naar mijn andere vraag in het kopje "css"?
Ik denk dat jij die vraag misschien wel zou kunnen beantwoorden...
Zou je dat voor me willen doen?

Maar eigenlijk is het voordeel dus dat je met php, html kan negeren.
Maar wat maak je dan op een site met php?

Met PHP kun je communiceren met de server, database en op de achtergrond dingen uitvoeren.
HTML is alles wat je ziet op de site.
CSS is de opmaakt (kleuren en waar het logo komt te staan).

Oke dus php is meer voor login dingen en zoek machines op je site enzo?

Oke dus php is meer voor login dingen en zoek machines op je site enzo?

Hmm, nee, PHP is een programmeertaal die op de webserver wordt uitgevoerd en dat maakt het mogelijk om het te gebruiken voor die dingen,
maar je kunt net zo makkelijk PHP gebruiken om HTML te genereren.

Ik zeg dat je er geen menu mee kunt maken omdat dat menu bestaat uit HTML code, niet uit PHP code. Je kunt wel PHP gebruiken om de HTML code van een menu op te stellen maar de HTML zal exact hetzelfde zijn als wat je normaal in een .html bestand zet.

Maar het lijkt mij verstandig als je nu eerst even gaat googlen naar hello-world voorbeelden van PHP code zodat je een beetje een idee krijgt van wat PHP is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan