Voordelen Vista vs. XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hoi,

Ik weet dat het al laat is, maar toch.

Binnenkort wil ik overstappen van 32 naar 64 bits op m'n game-bak. Dit vanwege de 4GB RAM en de x64 processor. Als ik dan toch switch, kan ik natuurlijk bij XP blijven, of ik ga naar Vista. Nu weet ik dat er bij de start van Vista enorm veel problemen zijn geweest, maar hoe ligt dat nu? Ik heb beide OS'en een tijd gebruikt, maar een tijd geleden ben ik voor de games nog teruggegaan naar XP. SP1 heb ik niet alles uit kunnen halen, aar dat was puur omdat ik niks merkte.

Uiteraard ga ik (net als de vorige keren) gewoon het OS tot op het bot strippen, en alleen de dingen laten zitten die ik echt gebruik. Dit omdat ik het fijn vind zonder onnodige ''meuk'' te werken.

Ik ben een fanatieke gamer, ik ga voor de allerlaatste FPS die ik uit m'n systeem weet te halen en benchmark getalletjes moeten zo hoog mogelijk.

Wat zijn anno nu (december 2008) de voordelen van Vista tegenover XP?

BTW ik zal even mijn systemen op Helpmij updaten zodat jullie ook weten waar het over gaat.

De voordelen van Vista voor een gamer zijn zo goed als nihil. Als jij veel games hebt die ontworpen zijn voor XP, dan géén vista aanschaffen of minstens als dualboot installeren.

De voordelen van Vista voor een gamer zijn zo goed als nihil. Als jij veel games hebt die ontworpen zijn voor XP, dan géén vista aanschaffen of minstens als dualboot installeren.

..... eens!
Als het jou om meer snelheid en 'onnodige meuk' gaat is Vista zelfs in je nadeel.
Zoals dat altijd is geweest met de nieuwere os-en van Microsoft vreet Vista weer meer geheugen en snelheid, opslagcapaciteit.
En wordt geleverd en is nog steeds niet, zoals ook gebruikelijk bij de nieuwe windows-versies, bugvrij.
Dat is al zo vanaf de eerste versies. Het was 3.0 geloof ik, toen ik de eerste pc met Windows ging gebruiken.
Een 64-bit versie van XP is wellicht een optie .....

Een 64-bit versie van XP is wellicht een optie .....

Dat was de hele opzet al, ik ga sowieso voor 64 bits nu.

Met bugs heb je ook gelijk, die zijn er voorlopig niet uit. XP is al een dikke 6/7 jaar op de markt. Support is uitgebloeid, maar ik heb bugs altijd al zelf dichtgetimmerd.

Het enige voordeel van Vista zou dus DX10 zijn, daar doe ik het niet voor. Dan maar met nLite aan de slag op een x64 versie van XP, hoe meer eruit hoe beter.

Dualboots ga ik niet aan beginnen, dan zit je zo ''dubbelop''.

Het beste blijkt dus gewoon over te stappen naar de 64 bits versie van XP, Vista kijke we over een paar jaar nog wel eens naar.

Ik heb voor het synchroniseren van een paar elektronische agenda's nog een XP machine in huis staan (kan niet onder Vista) en wat je opmerking over de ondersteuning voor XP betreft, moest ik toch even wat verwonderd kijken. De machine zet ik 1x in de veertien aan en 1x per maand (óp of ná Microsofts dolle dinsdag) verschijnen er nog steeds updates voor XP die netjes binnenlopen, dus...............

Ja ok, mee eens. Ik zie dat niet want ik update nooit. De support gaat wel zijn einde tegemoet, maar updates zijn er nog. Dat klopt.

Support krijg je toch niet als OEM licentiehouder. Het stoppen van de support is alleen belangrijk voor bedrijven die de hoofdprijs voor hun (retail) versies hebben betaald.

Wie zegt dat ik OEM ga gebruiken? :p

Ik pak dus een x64 versie van XP en ga die lekker stripen totdat alleen het echt nodige over is.

Vraag is opgelost BTW.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan