Voordelen WordPerfect Office X5 tegenover Word2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

90benjamin90

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hallo,

Ik heb veel problemen met Word 2007 als het om het opstellen van rapporten gaat. Vooral de uitleining is bij word drama, om maar niet over pagina eindes, koppen en automatische inhoudsopgaven te beginnen.

Nu kwam ik een alternatief van word tegen, Wordperfect office X5. Ik heb al wat op internet gezocht maar kon niet goede informatie vinden.

Hebben forumgebruikers hier ervaringen mee? Of weten jullie welk pakket ik beter kan nemen? Alvast bedankt!

Hoi,

De vraag is, of je deze problemen ervaart bij deze versie van Word, dus 2007.
Of was het ook bij eerdere versies al zo ....
Want dat kan heel bepalend zijn voor de tekstverwerker die je dan wél zou moeten kiezen.

En .... er is toch wel wat te vinden hoor over dit pakket. Lees bijvoorbeeld deze recensie eens:

http://computertotaal.nl/article/21232/wordperfect-office-x5.html

Ik moet eerlijk zeggen: ken het pakket niet.
Ben wel bekend (en heb daar ook trainingen in gegeven) met het Corel Office-pakket.
De door jou genoemde problemen herken ik echter niet zo goed.
Ik heb lang gewerkt met eerdere versies van MsOffice, dus vóór 2007. Bij veel bewerkingen ervaar ik dat je toch snel weer 'achter' het lint van 2007 grijpt, en dus is voor mij de functionaliteit daarvan nog maar de vraag ....
Ik werk nog geregeld op mijn pc in plaats van de laptop en daar staan WindowsXP en MsOffice2003 op. Dat bevalt me nog immer goed en wellicht geldt dat ook voor jou ....

Laatst bewerkt:
Deze problemen heb ik ook bij eerdere versies van Word. Ik heb die recensie van computer totaal al gelezen, en kreeg informatie wat er mogelijk is. Wat ik graag wil weten of de voordelen van offixe X5 opwegen tegenover de voordelen van MS Word. Is het programma echt zo beter dan Word. Mede door gebruikers te vragen kan ik hier wellicht achter komen.

Ik wil gewoon mijn eigen rapporten opstellen en van marges tot kopteksten, zodat alles er uitziet. Met MS Word kom je hiermee al snel in de problemen.

Bedankt voor de nuttige info vanveelen.

Wie heeft nog meer info?

Om dus kort te gaan ....
Als je je wat meer verdiept in Word (of dat nou 2007 of eerder is), denk ik dat de problemen die je hebt best wel goed te hanteren zijn.
Ik denk dat het met andere programma's niet anders of beter is.

Als de problemen die ik tegenkom met word, niet kan worden verhelpen door gebruik te maken met andere programma's dan houdt het op. Dit probleem (http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-niet-allemaal-even-hoog?highlight=kopteksten) kwam ik ook tegen en ik dacht, wellicht is er een tekstverwerkingsprogramma die wel goed is.

Blijkbaar stel ik dan te hoge eisen van deze programma's en moet ik genoegen nemen met MS Word.

Volgens mij heb je een probleem met het tekstverwerken i.h.a. - mede gezien het topic waarnaar je verwijst.
In elk geval hussel jij (en Octafish ook trouwens) twee begrippen door elkaar:
- De kop- en voettekst, die resp in de boven- of ondermarge staan
en
- De opmaakprofielen, nu stijlen genoemd, waaronder Kop1, Kop2 .... etc.

Zelf heb ik als trainer/docent goeie resultaten geboekt met Word .... zelfs onder digibeten.
Maar ... veel succes verder met het zoeken naar een tekstverwerker die voor jou geschikt is ......

Als trainer/docent zijnde zou je dan ook een antwoord weten op hoe het kan waarom koppen soms niet allemaal even hoog beginnen?

Ik wou gewoon weten of Wordperfect Office X5 beter is dan MSWord of dat er een beter alternatief is.

Uit de antwoorden merk ik op dat dit niet het geval is en dat MS Word het walhalla is van elk bedrijf en dat zei daarmee prima rapporten kunnen maken. Het lijkt het ultieme verkoperspraatje maar volgens mij kan het toch echt wel beter. Of tocht niet..

Nee dat kan ik niet.
En dat heeft helemaal niks met mijn ervaring of deskundigheid te maken.
Want het kan zoveel oorzaken hebben (waarvan je er een aantal hebt kunnen lezen in de reacties van Octafish).

Om ook een steen in de vijver te gooien (of een duit in het zakje): Je kunt met Word inderdaad best wel fatsoenlijk tekstverwerken; het blijft echter een tekstverwerkingspakket, en geen DTP pakket. En dat is (in mijn ogen) ook gelijk een nadeel van Word: het probeert een semi-dtp pakket te zijn, met zijn opmaakprofielen etc. Je bent echter met een WYSISYG tekstverwerker altijd gebonden aan de regeleigenschappen van de gebruikte fonts. Gebruik je verschillende fonts in je document, dan krijg je verschillende regelhoogtes etc. Alleen in een echt dtp pakket kan daar fatsoenlijk mee omgaan. Je zult een drukker daarom nooit een brochure maken in Word...

Ik heb zelf ook jaren Office trainingen gegeven, en indertijd ook WordPerfect; ik ben zelfs begonnen toen WP5.1 dat toen de de facto standaard was. WP was, en is (Vermoed ik; ik ken de nieuwste versies ook niet meer) in technisch opzicht een pure tekstverwerker. Je kunt daarin dus uitstekend teksten typen en opmaken. Maar zoals gezegd, dat kan in Word ook. Omdat met Microsoft te kunnen concurreren, is WP zich behoorlijk gaan conformeren aan Word, waarbij de eigen pakket-identeit wat mij betreft behoorlijk is verdwenen. I.p.v. een sterk eigen product in de markt te zetten, heeft Corel (de huidige eigenaar) er nu een Word kloon van gemaakt. Ik vind dat dus bepaald niet slim, maar goed. Ik denk ook niet dat het probleem van TS met een andere tekstverwerker is op te lossen; zelf de goede opmaakprofielen maken is denk ik nog de beste oplossing als je bij Word wilt blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan