Voorkantje computerkast verwijderen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

margotr

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Geen idee of ik op het goede subforum zit, zo niet, waar moet ik dan wel heen?

Anyway, de aan/uit knop van de computer zit zegmaar zo ver ingedrukt dat ik de pc niet meer aan kan zetten. als ik hem indruk, gaat ie zoemen en vervolgens gaat ie weer uit.
Dus, aan mij de taak, de voorkant van de pc er uit te halen. En ik heb geen flauw idee hoe, ik zie geen schroefjes/schuifjes etc.

Ik heb een HP Compaq d530 CMT. Iemand ervaring met deze computers of iemand die ideeën heeft?

ik heb zelf een HP pavilion kast staan
daar zit de voorkant met een kliksysteem vast.
eventjes de zijkant van je pc los halen dan moet je als het goed is 3 van die haakjes
of kliksysteempjes zien. die gewoon los kliken dat die kant van je voorkant los komten dan met een beetje preciese hem eraf halen. en dan kun je er bij

edit:
nu pas je hele bericht gelezen
maar dat probleem heb ik ook een tijdje gehad. toen mijn vader er fftjes naar laten kijken (NOOIT toelaten) die vondt het dus nodig om dat knopje wat dus vast blijft haken eruit te trekken. ik moest hem toen met een pen opstarten. daarna laten maken en toen heeft hij het niet meer gedaan.
als het probleem blijft eventjes naar een pc winkel gaan en laten maken. bij mij was dat toen bijna elke keer dat ik mijn pc opstarten. toen laten maken en geen problemen meer mee gehad :)

Laatst bewerkt:
Zijkant gaat er ook niet af. Er zit wel een soort van kantelbaar plaatje aan met een pijl er op, maar daar kan je niet echt iets mee....

is het deze?
hp-compaq-d530-cmt-225.jpg

moet je dan niet iets met die knop doen die je daar ziet zitten?

Inderdaad, die is het. Je kan zegmaar die knop kantelen, maar dat is het wel zo'n beetje.

en dan eraf schuiven? die knop eruit kantelen lijkt mij en dan de plaat naar achter schuiven zo lijkt hij mij open te gaan je moet in iedergeval iets met die knop doen en dan de zijkant naar achter schijven. dat kan best moelijk gaan, maar als die knop eruit is moet ie los zijn en eraf te schuiven.

ik heb zelf ook zoiets van hp en het gaat soms inderdaad wat lastig maar meestal als je hem eenmaal open hebt gata de voorkant er vanzelf ongeveer vanaf...

tnx

Dank jullie wel. Door jullie durfde ik het te wagen om harder aan dat ding te trekken (ik was bang dat ie er af zou gaan) en hij is open! Nu nog de aan-uitknop fixen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan