• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorkeur printer (dubbelzijdig printen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Ik heb het volgende probleem, in een excel document heb ik ongeveer 60 werkbladen (reisblad per auto) , ieder werkblad bevat de gegevens van een auto , in het eerste wijzig ik de data , weeknummer. en op alle andere bladen worden deze automatische aangepast.
Soms gebeurd het dat er ineen werkblad gegevens moeten worden veranderd , tot hier werk alles. Dus wekelijks wordt de lijst afgedrukt, het document zou moet worden ingesteld dat het naar een bepaalde printer gaat , die dubbelzijdig kan printen. Hier loop het soms fout, dan wordt het document aan een zijde geprint = dubbel zoveel bladen. Ik moet dan blad per blad de instellingen van de printer gaan wijzigen. Met de CARBON functie gaat het niet . Kan iemand me hier mee helpen

Rudi

Oorzaak zou ik zo nietr weten, maar misschien heb je hier iets aan. Als je het eerste tabblad aanklikt en daarna met ingedrukte shift het laatste worden alle tabbladen geselecteerd. Mogelijk kun je dan alle bladen in één keer instellen/aanpassen. Let wel op want als je nu in bijv. A1 iets intikt staat dit meteen op alle bladen in A1. Deselecteren gaat door weer op'een van de tabbladen te klikken. Met ingedrukte control-toets kun je ook selectief tabbladen selecteren.

Moet je dit niet aanpassen in de instellingen van je printer? Daar kun je volgens mij ook instellen dat ie alle werkbladen moet printen.Wel naar je instellingen gaan via excel. Tenminste met mijn printer werkt het zo(een HP).

Voor Jan,
het eerste tabblad selecteren en SHIFT toets ingedrukt houden (= carbonfuntie) werkt niet bij instellingen printer

Rudi

Voor Peter,

als je dat zo doet, worden dan niet alle volgende afdrukken (Words - enz... ) ook dubbelzijdig geprint

Mijn bedoeling was om dit vb vooraan in mijn document te zetten.

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan