Voorkeursinstellingen HP PSC 1215

Status
Niet open voor verdere reacties.

jascheltens

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Ik heb een All in One PSC 1215. Draaide prima onder XP. Nu, onder W7, ook, maar de voorkeursinstellingen zijn niet toegankelijk. Als ik op de knop klik verschijnt er een fractie van een seconde een onleesbaar vernster. En natuurlijk staan de instellingen nu op 'Beste', want dat is goed voor HP maar niet voor mij! :-(
Kent iemand dit probleem? Printer verwijderen en opnieuwe installeren heb ik al gedaan, maar dat maakt niets uit. W7 gaat dan weer op zoek naar de beste (?) versie van de driver als je hem weer aansluit.

Hoe heeft u deze printer geinstalleerd? Is dit via de Windows Updates welke de drivers beschikbaar stelt, of gebruikt u de installatie cd van HP?
Op de website van HP worden helaas geen Windows 7 drivers aangeboden voor deze printer. De installatie cd van HP installeerd drivers voor Windows XP.

Het is goed om te weten of u de drivers gebruikt die door Windows automatisch worden geinstalleerd, of dat u de software gebruikt welke op de installatie cd van HP staan. De software op de installatie cd is nogal verouderd en kan problemen met zich meebrengen.

Ik heb een nieuwe PC met W7. De 1215 is een USB printer. Dus als je die erin prikt gaat W7 aan het werk. HIj was minuten lang bezig en na afloop was de boodschap dat de printer was geïnstalleerd. Dat is ook zo: ik kan printen en scannen. Maar ja, iets is er dus niet goed.

Nou, op die site was ik al geweest. Daar staat heel duidelijk: "De driver voor uw product is opgenomen in het W7 besturingssysteem". Het is dus een zgn in-OS driver. Dan ga je naar beneden op de site en daar kun je lezen welke functionaliteit er wel en niet beschikbaar zijn van de tool box. Daaruit blijkt dat je nu wat meer zelf moet doen omdat de toolbox een soort schil is om de driver heen. Daar staat hoe je de knop Voorkeuren kunt vinden. Ook wel OPtie, printerinstellingen genoemd. Die knop wordt dus geacht nog steeds te werken bij deze gedownloade driver. Ik zie die knop ook wel maar het venster dat er op volgt staat een paar milliseconden op het scherm! Daar kun je dus niets mee. En dat probleem komt helemaal niet voor bij de op-merkingen van HP over de beperkingen van de driver onder W7.

Kun je in de softwarelijst kijken of daar software van HP tussen staat? Via configuratiescherm-> Programma's en onderdelen. Eventuele software van HP welke met de printer te maken heeft verwijderen.

@Tardis, wanneer je verder kijkt zie je bij de beschrijving staan hoe de drivers via Windows updates geinstalleerd kunnen worden. De optie Windows 7 is wel aanwezig, maar er is dus geen download voor een printer driver.

OP de software lijst staan geen HP programma's. Dus verwijderen is niet nodig.
Er is dus voor W7 geen driver beschikbaar. Wat download W7 dan wel? Volgens de probleemoplsser van W7 zijn er nu geen problemen meer met de printer. Ja, ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan