• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorkomen bij celverwijzing 0 teken zichtbaar als er niets in broncel staat.

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Wanneer ik op blad 2 een cel laat verwijzen naar de inhoud van een cel op blad 1, middels de formule "=Offerte!B28" (offerte is naam van 1e werkblad), en er staat op dat moment nog geen waarde in deze B28 verschijnt op het 2e werkblad, in de cel waarin ik de verwijzing heb genoteerd een "0". Omdat het hier een factuur betreft zullen nooit alle regels opgevuld zijn en zijn dan alle nulletjes erg hinderlijk. Weet iemand hoe je kan zorgen dat de celverwijzing wel werkt, maar de 0-llen niet zichtbaar zijn?

Alvast bedankt, emc.

Nulwaarden verbergen is niet echt een optie. Je moet soms 0 waarden laten zien.

Zoiets dus:

=ALS(Offerte!B28="";"";Offerte!B28)

Luc

Da's heel goed mogelijk, in een aantal gevallen misschien zelfs heel wenselijk, alleen de vraag van EMC goed lezend in dit topic:
alle nulletjes erg hinderlijk
hetgeen naar mijn bescheiden mening betekent dat zij daarmee ook idd. alle nulletjes bedoelt.... (ipv. sommige ?)

Laatst bewerkt:
Hoi emc,

Een misschien veel mooiere oplossing voor je factuur is dat een macro alle regels met een bedrag van €0,00 automatisch wist (rijhoogte 0).

Dat is vrij eenvoudig te realiseren in Excel, maar dan moet ik wel weten in welk bereik de 0-en staan.

Jeroen

Hoi Jeroen,

De cellen waarin ik de verwijzingen maak beslaat een vierkant, links boven B25 tot en met rechtsonder J47.

Dank je voor je moeite,

Groeten, Marietha

Hoi Marietha,

Ik ga er even van uit dat de cellen de bedragen in kolom J staan:

De onderstaande code in de VBA-editor zetten (rechter muisknop klikken op het tabblad, programmacode weergeven kiezen, niet schrikken van het nieuwe venster dat zichtbaar wordt voor de VBA-foben).

Private Sub Worksheet_Activate()
For i = 25 To 47
If Cells(i, 10) = 0 Then Cells(i, 10).RowHeight = 0
Next i
End Sub

Korte uitleg:

Worksheet_Activate zorgt ervoor dat de code gestart wordt als de pagina geactiveerd wordt, dus als je van blad1 naar blad2 gaat en NIET als op blad2 wijzigingen worden aangebracht.

De For i=25 to 47 - next loop eerste rij van het bereik is regel 25, de laatste regel 47.
Cells(i,10), de 10 staat voor kolom J (10e letter uit het alfabet) de i voor het rijnummer. Met Rowheight maak je de rijhoogte automatisch gelijk aan 0.

Stel je hebt Subtotalen of regels die wel zichtbaar moeten blijven maar waar in kolom J geen bedrag staat:

Zet in Kolom K de formule K25: =als(K25=0;0;K25) en voor de rijen die je altijd wil zien een getal (niet gelijk aan 0) en voor subtotalen K25: =als(K26=0;0;10) (K26 staat het totaal).

Op deze wijze kun je vele producten standaard in je factuur zetten, terwijl bij het uitprinten slechts een klein deel zichtbaar is.

Wil je overigens wijzigingen aanbrengen, Blok Rij 24 t/m rij 50 en zet de rijhoogte handmatig op 14,25 en je ziet alle rijen.

Jeroen

en nu met beveiligd en gedeeld bestand

Ik zoek ook een dergelijke oplossing maar dan 1 die ook werkt in beveiligde en gedeelde bestanden.

Ik heb namelijk een bestand (planning) die constant door collega's wordt aangevuld / ingevuld. De projecten staan vermeld in kolom A. In kolom B wordt een datum vermeld indien betreffend project is gestart. Nu zoek ik een methode om, terwijl het bestand beveiligd en gedeeld is, te filteren of selecteren op nog niet gestarte projecten (dus lege cellen in kolom B).

Ik kan hiervoor verschillende macro's bedenken maar in alle gevallen moet ik eerst de beveiliging en deling opheffen. Dit kan echter niet omdat het bestand constant voor iedereen beschikbaar moet zijn. Wie weet een oplossing?

Pebru.

Pebru, mijn vraag is opgelost en de status is ook zo. Je zult dus, om reacties te kunnen krijgen, een nieuwe vraag moeten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan