• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorkomen dat kopieren gerelateerde formules veranderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Jan2

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Berichten
6
Beste Forumleden,

Al enige tijd maak ik Excel toepassingen waarbij veel gegevens worden ingevoerd en de bedoeling is dat er realtime informatie wordt gegenereerd.

Een probleem wat ik nog niet heb kunnen oplossen is:
Velden die ik niet heb beveiligd omdat deze ingevuld / gewijzigd moeten worden zijn wel gekoppeld aan beveiligde (verborgen) cellen met daarin formules.
De gebruikers kopiëren soms de inhoud van de niet beveiligde cellen waardoor de formules in de beveiligde cellen veranderen en niet meer goed functioneren.
Wat kan ik hier aan doen..?
 
Je zou de formules via datavalidatie " namen beheren " kunnen vast zetten .
Selecteer de cel waar de formule staat , kopieer deze , druk dan Ctrl F3 , klik nieuw > plak je gekopieerde formule en geef deze een naam .
 
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik ga dit zeker uitproberen.
Is het ook mogelijk om een kolom met bijvoorbeeld 1500 formules (per rij een formule in die kolom die betrekking heeft op een cel in die rij) in een keer op die manier vast te zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan