• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorloop nullen plaatsen en vast houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jansap

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
Ik het getallen die origineel voorloop nullen hebben. 50 moet 0050 worden.
Nu kan ik er wel voorzorgen dat ik ze zie alleen de cell waarde blijft 50.

Is er een manier om getallen om te zetten naar getallen met voorloop nullen, ( max tot 4 cijfers, 50 wordt 0050, 100 wordt 0100 enz)

Ik heb het getal met voorloopnullennodig om een uniek nummer te maken die ik in een vergelijking moet combineren in een andere file.

Voorbeeld bijgevoegd van hoe het is en hoe het moet worden

Dank voor het meedenken

Bijlagen

Is er een manier om getallen om te zetten naar getallen met voorloop nullen
Simpel antwoord: nee. Een getal heeft geen voorloopnullen. Hooguit kun je ze visueel toevoegen. En zo te zien ken je die truc al. Wat je wel kan doen: een cel opmaken als Tekst. Dan kun je wél voorloopnullen gebruiken, maar dan is de celinhoud dus geen getal meer, maar tekst. En je kunt niet altijd rekenen met teksten. Al is Excel doorgaans slim genoeg om daar zelf goed mee om te gaan. Wat in ieder geval werkt: het 'getal' invoeren met een enkele quoot vooraf. Dus dit:
Code:
'00250
werkt prima. Dan kun je óók nog eens rekenen met de ingevoerde waarde. Dus dat is een mooie bonus :).

thanks Edmoor ga hem onthouden/opslaan als oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan