• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorloopnullen plaatsen midden in een cijfercombi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santanerohelp

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2014
Goeden avond,

Ik ben op zoek naar een formule die voorloopnullen plaatst bij het ophogen van een cijfer. En dit moet plaatsvinden in het tweede deel van de cijfercombinatie.
Ik heb het volgende;
in cel D2 wordt een waarde ingevuld (voorbeeld datum), in cel A2 wordt de volgende waarde ingevuld [ALS(D2>0;TEKST.SAMENVOEGEN($C$2;"-";"001");"")].
Cel C2 is een vast waarde namelijk 2020.
Uitslag hiervan is "2020-001"
In cel A3 moet nu een formule komen te staan die het 2e deel van de waarde 2020-001 ophoogt met behoud van de voorloopnullen 00
In cel A3 dient het eindresultaat dus te zijn "2020-002" enzovoorts voor de overige onderliggende cellen.

Ik heb de volgende formule in eerste instantie gebruikt; [ALS(D2>0;"001";"")] en voor de onderliggende cellen [ALS(D3>0;A2+1;"")], door de celeigenschappen aangepast te zetten op 00# worden de voorloopnullen zichtbaar.
Dit werkt echter niet als ik 2020- ervoor wil hebben.

Iemand een idee? Zou me ontzettend helpen.
Alvast bedankt.

[We ontmoeten mensen niet bij toeval. Zij kruisen ons pad voor een reden.]

Niet te moeilijk doen: =C$2&"-"&RECHTS("000"&RIJ()-1;3)

Vooral niet te moeilijk doen.

Code:
=$C$2&TEXT(ROW()-1;"-000")

Of:
Code:
=C$2&"-"&TEKST(RIJ()-1;"000")

Of :D
Code:
=C2&TEKST(RIJ(A1);"-000")

Dank je wel allemaal, ik zie dat er meer wegen naar Rome leiden.

Greetz,
Santanero

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan