• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad afboeken na elke transactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
127
Hallo,
Ik zou een lijst willen maken waarop ik in de kolom een aantal kan invullen hoeveel stuks ik van een bepaald product op voorraad heb. Eventueel de stuksprijs en de prijs totaal verkocht.
Nu zou ik in kolom A een aantal willen invullen wat er is verkocht, en dit aantal aftrekken van de voorraad in kolom E
Tot hier lukt het.
Maar wanneer ik een voorraad heb van 100 stuks per artikel en er gemiddeld 5 per dag verkoop, hoe kan ik het dan overzichtelijk invullen?
Wat ik wil weten is het rest aantal kolom E en eventueel de totaalprijs per product in kolom D

Zeg als voorbeeld dat ik start met kolom E 100 stuks, prijs per stuk € 2,00
In gedachte vul ik in kolom A in dat ik er 5 verkoop dan komt in kolom D € 10,00 en in kolom E 95
De volgende klant koopt er 2 en de derde klant koopt er 4
Is er dan een manier waarbij ik ergens het aantal kan invullen in kolom A, kolom D en E worden berekend en dat kolom A weer leeg en beschikbaar is voor ingave van de volgende verkoop?
 

Bijlagen

  • voorbeeld verkopen.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 23
zoiets?
 

Bijlagen

  • voorbeeld verkopen.xlsm
    29,6 KB · Weergaven: 36
Beste Emields,
Dit doet inderdaad precies wat ik bedoel.
Helaas alleen via Windows en werkt het niet op de iPad omdat daar geen activex besturingselementen ondersteund.
Zou er ook nog iets kunnen wat ook in excel op de iPad gebruikt zou kunnen worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan