• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad automatisch tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat niet helemaal vanzelf he!:D

Mag ik zo vrij zijn om mee te kijken, ben zeer geïnteresseerd in de code van Hsv, deze wisselt sommige datums van dag en maand, voor de rest werkt die schitterend,

Het staat je geheel vrij JeanPaul, ;)

Het is altijd ellende met de format.
Ik zal er mijn blik er nog eens op werpen om er een andere code voor te schrijven.
Wanneer kan ik niet beloven.

@JeanPaul28,

Zelfs alleen volgen is mogelijk. Maar beter is het natuurlijk om vragen te stellen of anderen te helpen.;)

Plaatje is niet echt mijn ding maar denk dat het wel duidelijk is.

Bijlagen

• Voorbeeldje helpij abbo op topicic.JPG
    Voorbeeldje helpij abbo op topicic.JPG
    51,6 KB · Weergaven: 25
Gaat het zo goed?

Ik converteer eerst de kolommen naar getallen, zet ze in de container, en zet het formaat weer op datum.
Code:
Sub hsv()
Dim oDic As Object, sn, x As Long, i As Long, j As Long
With Sheets("Dashboard")
For x = 2 To 4
Set oDic = CreateObject("scripting.dictionary")
Sheets(x).Columns(3).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).NumberFormat = "general"
sn = Sheets(x).Columns(3).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2)
    For i = 1 To UBound(sn)
       oDic.Item(sn(i, 1)) = oDic.Item(sn(i, 1)) + 1
     Next i
 .Cells(5, 3).Offset(, j).Resize(oDic.Count, 2) = Application.Transpose(Array(oDic.items, oDic.keys))
 .Cells(5, 3).Offset(, j + 1).NumberFormat = "dd-mm-yyyy"
    Set oDic = Nothing
    j = j + 3
   Sheets(x).Columns(3).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).NumberFormat = "dd-mm-yyyy"
  Next x
 End With
End Sub

Super bedankt HSV!. Ik heb nog een aantal vragen:

-> Excel lijkt de dagen niet helemaal goed weer te geven (bv dashboard D6 geeft 5-1-2015 ipv 1-5-2015)
-> Hoe werkt het precies met die VBA code. Kan ik bv makkelijk een tabblad toevoegen en die ook in het dashboard automatisch laten tellen ?
-> Stel dat ik iets wijzig aan de opmaak van het dashboard, moet ik dan ergens het bereik aanpassen in de code ?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt

Super bedankt HSV!. Ik heb nog een aantal vragen:

-> De nieuwe code ingevoerd. Bij een aantal dagen lijkt excel de opmaak aan te passen (bv G3 42122 ipv een datum).
-> Hoe werkt het precies met die VBA code. Kan ik bv makkelijk een tabblad toevoegen en die ook in het dashboard automatisch laten tellen ?
-> Stel dat ik iets wijzig aan de opmaak van het dashboard, moet ik dan ergens het bereik aanpassen in de code ?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt

Of is het makkelijker om eerst de hele opzet uit te werken. Er komen namelijk nog bestanden bij (wellicht ook in een ander format)
Ik ben zelf niet heel handig met VBA, dus kan op dit moment ook niet de code lezen.

Voor de opmaak van getal naar datum voeg het rode gedeelte toe.
Code:
.Cells(5, 3).Offset(, j + 1).[COLOR=#FF0000]Resize(oDic.Count).[/COLOR]NumberFormat = "dd-mm-yyyy"

Je kan tabbladen toevoegen.
Ik heb ze nu op nummer van volgorde (x in de code), maar dit kan ook per naam in een array.

Bedankt voor jullie hulp/input. Ik ga de rest van de bestanden verzamelen en een format maken. Hoop dat het dan verder lukt. Wellicht kom ik nog even in de lucht met wat vragen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan