• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad beheer

BOUKES

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2016
Dames/heren
Hoe kan ik in dit voorraadbestand de voorraad ( rode getallen) automatisch laten bijwerken op basis van de in én verkopen op de tabbladen inkoop en verkoop. Het bestand moet dus op basis van de datum en SKU de voorraad aanpassen kijkend naar de dag van vandaag. Hopelijk is de vraag duidelijk genoeg

Bijlagen

Hier een eerste aanzet.
Het is een beetje lastig omdat je alleen in en verkoop van de laatste paar dagen van dec erin hebt gezet en geen uitgangswaarde.

Bijlagen

@popipipo
De uitgangswaarde is de voorraad op 25-12 ( kolom H)
In mijn voorbeeld zijn er van product 101 10 ingekocht en 5 verkocht.
Uiteindelijk zou de voorraad vandaag dus 227+10 - 5 =232 moeten zijn van product 101

De uitgangswaarde is de voorraad op 25-12 ( kolom H)
Verandert de datum (uitgangswaarde) telkens en hoe gebeurt dat precies? Worden de voorraden in kolom H dan ook handmatig aangepast?

Ik moet beginnen met een start voorraad lijkt mij. Deze staat vast zou ik zeggen.
De nieuwe voorraad wordt bepaalt door de in en verkoop per product.
Als iemand een betere oplossing heeft voor een goed voorraadbeheer dan hoor ik dat uiteraard graag

Je maakt het er niet eenvoudiger op.
Wat dient er te gebeuren met de verborgen kolommen?

Juist Popipipo
Hier kan ik verder op bouwen.
Ik laat m nog even open staan, wellicht heb ik nog een vraag

Terug
Bovenaan Onderaan