• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad berekenen in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Heb een bestand waar ik binnen gekomen en uitgaande kleding in bijhoud.

Inkomende producten hebben als waarde een positief waarde en uitgaande producten een negatieve waarde in kolom E
In kolom I heb ik de benaming en de maat samengevoegd.
Hoe kan ik er nu ervoor zorgen dat ik in een apart tabblad een lijst te zien krijg van hoeveel er van welk product nog op voorraad is?

Bijlagen

Je zal een artikellijst moeten maken, en daarna een SOM.ALS gebruiken om de aantallen per artikel op te tellen. In excel 365 is de artikellijst maken niet zo moeilijk (m.b.v. de functie UNIEK).

Ervan uitgaande dat je Excel 365 gebruikt: optie in bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
AlexCEL

Bedankt voor je snelle oplossing.:thumb::thumb:
Dit is wat ik zocht.

En werk met de 365 versie.

Mooi zo.

Nog een optie is een draaitabel, kan ook heel handig zijn voor verdere analyses van de data.

Bijlagen

Hallo Davy

Aangezien je met office 365 werkt is het misschien ook nog een optie om met power query te werken.
Je ziet nu dat er in je origineel tabblad "Kleding_Schoenen", welke ik in het bijgevoegde bestandje heb hernoemd naar "Invulsheet", div. kolommen zijn verdwenen.
De kolommen "Leeftijd Item" en "kolom 9" zijn dus weg.
De div. handelingen/berekeningen worden nu op de achtergrond doorgevoerd als je nieuwe items in de "invulsheet" invult.
Klik hierna in tabblad "DrTbl" in een cel en dan op "Alles vernieuwen".

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan