• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad berekenen rekening houdend met laatste activiteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2016
Ik moet een lijst bijhouden van verschillende activiteiten en de voorraad drank die per activiteit gedronken wordt.
Kolom A t.e.m. K toont mijn main table, die per activiteit ingevuld wordt.
Kolom M t.e.m. O toont de tabel met de vooraad en de inventaris opgemaakt op een bepaald moment. (Dit wordt 1x ingegeven en verandert niet)

Het probleem is dat de nieuwe voorraad in kolom K automatisch moet verschijnen in kolom G (en overeenkomend met soort drank)
Een voorbeeld is dus dat cel K12 = 19 flessen moet verschijnen in G3.

Kan iemand mij hiervoor helpen?

Bedankt!

Bekijk bijlage Drankvoorraad_Jozefien.xlsxBekijk bijlage Drankvoorraad_Jozefien.xlsx

Je verhaal klopt niet helemaal. Kolom K bijvoorbeeld is leeg.
Ik denk dat je misschien dit bedoelt:

Bijlagen

dankjewel al hiervoor, er is nog 1 probleem.
Kolom L tem N wordt slechts 1 x ingegeven (1x inventaris, vertrekpunt)
Excel moet die waarde dus 1x in de main table zetten bij de corresponderende drank.
Vanaf het moment dat er een activiteit geweest is, moet de nieuwe voorraad (kolom J) verschijnen bij de actuele voorraad in kolom G (telkens de laatste waarde van de corresponderende drank)

voorbeeld: witte huiswijn rij 1: actuele voorraad wordt opgehaald uit de kolom L tem N (staat ervoor nog niet in)
als er dan een activiteit geweest is waarbij er witte huiswijn werd gedronken, moet de nieuwe voorraad bij de nieuwe activiteit verschijnen
witte huiswijn = actuele voorraad is 18 + aantal besteld - aantal verbruikt is 19
die 19 moet in G5 verschijnen

Als de layout van de tabel aangepast moet worden of er moeten extra zaken aangemaakt worden, doe gerust.

alvast bedankt!

Ik zie niet wat er fout gaat, althans in het voorbeeld.
De formule in kolom G is een matrixformule. Die moet worden ingegeven met CTRL SHIFT ENTER

Laatst bewerkt:
bedankt

Sorry, ik heb erover gekeken! Het is in orde, super! Dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan