• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze regel erbij geplaatst
Sheets("Artikelen Inkoop").Columns("E:E").NumberFormat = "General"
deze maakt de celeigenschappen weer standaard
ik hoop dat het zo goed is ?

Bijlagen

Heb me even laten gaan :rolleyes:
Pakbon, werkbon en inkoopbon zijn praktisch identiek dus heb ik deze vervangen door 1 werkblad dat afhankelijk van je keuze ingevuld zal worden.
Bij het openen v/h bestand opent er een Userform. Datum wordt automatisch ingevuld, vul het soort bon in en het en het eerstvolgende nummer wordt opgezocht in uitgaande en inkomende artikelen (afhankelijk van je keuze).
Selecteer dan een artikel, de huidige voorraad wordt opgezocht en getoond, vul een aantal in en bevestig.
Herhaal dit voor alle benodigde artikels.
Vul dan de bedrijfsnaam in en klik op verwerken.
Als er verplichte velden niet zijn ingevuld krijg je hier en melding van en kan je niet verder.
Alles wordt nu weggeschreven naar Bon met de juiste ingevulde gegevens, wordt afgedrukt (tijdelijk uitgeschakeld), de voorraad wordt bijgewerkt en werkblad Bon (tijdelijk uitgeschakeld) en het formulier worden leeggemaakt.
Bij inkoopbon wordt de voorraad niet bijgewerkt omdat m.i. de voorraad slechts bijgewerkt mag worden bij het verwerken van inkomende leveringsbons en niet bij bestelbons. (wat indien je leverancier een besteld artikel niet meelevert of er wordt een minder aantal geleverd dan besteld.)

Test het eens en laat maar iets weten.

Bijlagen

Experimenteer maar wat met deze.
Uit te voeren werken is een multiline TextBox dus eens je in de TB aan't typen bent zal de Enter-toets je naar een volgende lijn brengen (niet naar een ander object).

Bijlagen

Werkcodes aangepast. Bij elke selectie in de CB wordt de LB bijgewerkt. Bij verwerken wordt dit op de bon bijgeschreven.
Inkoopbon, aangepast. Aantal wordt nu bijgeteld (ben het er nog steeds niet mee eens, maar ja)
Voorraad 0. Het lijkt me nogal logisch dat indien de voorraad minder is dan het gevraagde aantal dat je niet kan verdergaan.
Je kan nu handmatig het aantal verminderen tot de voorraad 0 is en dan verder gaan, of we kunnen dit ook automatisch laten invullen zodat de voorraad nooit onder 0 gaat.
Laat daar maar iets over weten.

Bijlagen

Ik weet niet welke wijzigingen je had aangebracht, maar het bevestigen van een keuze werkte niet meer.
Daarom heb ik de vorige versie aangepast naar je laatste wensen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan