• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorraad bijhouden in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexening

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
xls.jpg

Hoe kan ik op 1 regel mijn voorraad bijhouden, ik wil in 1 cel mijn voorraad zien, en in een andere cel wil ik iedere keer een getal intikken die dan weer van mijn voorraad wordt afgehaald?

Als je op plaatje klikt wordt hij vlgs mij groter en zien jullie wat ik bedoel

Laatst bewerkt:
Ga je misschien ook nog een vraag stellen? Of mogen wij dit uit een piepklein plaatje halen? Dit is een excelforum dus graag een excelvoorbeeldje.

Dat is nu net mijn probleem, je antwoord klopt, maar nu is mijn voorraad verlaagd, vervolgens heb ik weer 100 verbruik en die wil ik niet op een nieuwe regel invoeren maar op dezelfde regel, hoe doe ik dat dan?

Helder, had ik al begrepen, ga me daar langzaam maar is in verdiepen, thx

Om je iets op weg te helpen.

Onder start voer je de huidige voorraad in. Zeg maar de jaarlijkse telling. Af en bij worden op 0 gezet en huidig krijgt de waarde van start. Als je een getal onder Af of onder Bij zet zal huidig aangepast worden.

De code kan eenvoudiger maar is zo voor een beginner beter leesbaar denk ik.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$2" Then
        Range("B2:C2") = 0
        Range("D2") = Range("A2")
    End If
    If Target.Address = "$B$2" Then Range("D2") = Range("D2") - Range("B2")
    If Target.Address = "$C$2" Then Range("D2") = Range("D2") + Range("C2")
End Sub

Bijlagen

Super, dit was precies de oplossing die ik zocht, nu heb ik nog 1 vraag, hoe voeg ik aan dit script toe als ik op de volgende voorraad het zelfde script wil maar voor een andere voorraadregel, zie bijlage.

In ieder geval hartelijk dank voor het snelle oplossen v mijn probleem

Bijlagen

Wil je even een bestandje plaatsen zoals jouw echte bestand eruitziet? Dus in welke cellen de startvoorraad etc staan.

Dit is niet echt meer in één cel:d. Denk er wel aan dat als er code in het bestand staat dat je dit dient op te slaan als .xlsm of .xlsb

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("M17:O22,M25:O51")) Is Nothing Then
    Application.EnableEvents = False
    Select Case Target.Column
        Case 13: Target.Offset(, 1).Resize(1, 2) = 0
                Target.Offset(, 3) = Target
        Case 14: Target.Offset(, 2) = Target.Offset(, 2) - Target

Case 15: Target.Offset(, 1) = Target.Offset(, 1) + Target
    End Select
    Application.EnableEvents = True
End If
End Sub

doet het gevraagde.