• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad houdt in bestelling niet bij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Hallo Allemaal

In mijn vorige topic Voorraad op leverancier sorteren ben ik ver gekomen alleen wordt de bestelde aantallen niet in kolom "in bestelling" bijgehouden ben er de hele dag mee bezig maar kom er niet uit. VenA heeft me er goed mee geholpen. Vandaar deze topic gestart met de uitleg van wat precies te bereiken op blad 2

M vr gr
Gijs

Code:
[ATTACH]329012[/ATTACH]

Waarom ga je in je vorige vraag dan niet verder?
Je hebt er zelfs niet meer op gereageerd.

Hallo HSV

Ik ben daar niet verder gegaan omdat dit volgens mij een andere vraagstelling is en de ander op opgelost was. Ik heb Uw voorstel om de code wachtwoord te veranderen zodat je niet zoveel With en end With hoeft te gebruiken. Als ik met het bestand zover klaar ben ga ik dat toepassen is wel uitzoeken waar en hoe maar dat zoek ik wel uit kost misschien een aantal nieuwe kopieen. Het is al een lang lopend programma nog van worksheet,nl met Cobbe, die heeft het begin met de formule in kolom H en knop verwerken gemaakt.

M vr gr
Gijs

Pas eerst toe wat je al aangereikt gekregen hebt. Lees het linkje dat ik geplaatst heb nogmaals grondig door. Vink voor je zelf aan waaraan je zoal niet voldoet en dan zien we het wel weer.

Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal

Ik ben met een voorraad bestand bezig, sinds de laatste keer 2 dagen uitproberen na een bestand uit te werken van VenA. Kan geen VBA lezen en dus veel uitproberen zonder VBA maar simpele code's die ik hier en daar gevonden bereikt wat ik wilde en hoe het werkte. Alleen ik heb een lange code en die staat onder verwerken 5. Geprobeerd met 6 maar die geeft foutmeldingen en ik krijg de wachtwoorden er niet op. Verschillende keren moeten stoppen en op niet opslaan drukken.

deze code gaf fout 91 aan
PHP:
      sh.Protect "nep"
    Next sh
    .Parent.Protect "nep"
  End With
End Sub

Bekijk bijlage 329123

M vr gr
Gijs

Je geeft ook geen Range op.
Code:
[COLOR=#ff0000]range(huppeldepup)[/COLOR].AutoFilter 12, sh.Name
      [COLOR=#ff0000][/COLOR][COLOR=#ff0000]​range(huppuldepip)[/COLOR].AutoFilter 8, ">0"

Hallo Harry

De formule in bestellen 1 werkt en heb ik van VenA maar bij verwerken en bestellen 5 werkt hij niet 2, 3, 4 en 6 werken niet zijn probeersels, zoals ik voor ogen heb en 5 doet precies wat ik wil bereiken. Bij VenA staat ook diezelfde regels in de code onder bestellen, maar door mijn proberen met 5 zal er iets veranderd zijn waardoor het niet meer werkt.

/
Code:
 ik weet niet welke code hier dan voor moet     .AutoFilter 12, sh.Name
 Sheet is voorraad en A,B,C range weet ik niet     .AutoFilter 8, ">0"

Ik weet niets van VBA code kan het ook niet lezen mijn hele bestand is ongeveer 1800kb groot en allemaal bij elkaar gezocht op Worksheet toen der tijd en Helpmij volgens mij heb ik toen ook van U en Cobbe en VenA dingen gevonden en toegepast na hulp.

M vr gr
Gijs

Je zal onderstaand stukje wel ergens verloren zijn.
Code:
With Sheets("voorraad").Range("A1:L" & Sheets("voorraad").Cells(Rows.Count, 12).End(xlUp).Row)

Ook voor mij is lezen soms moeilijk met name om te doorzoeken wat iemand wil. Een aantal quotes uit het eerder geplaatste linkje:
Beperk de inhoud van het bestand tot de vraag die u heeft.
Zet in het bestand een beperkt aantal, gevarieerde voorbeeldgegevens.
Het forum is niet bedoeld voor kant-en-klare oplossingen.
Van het leren toepassen/gebruiken van suggesties in het forum leert men het meest.
Beschouw aangereikte adviezen daarom als suggesties waarmee u zelf verder kunt werken.

Dat je er zelf niet veel van begrijpt is nog tot daar aan toe. Maar als je wat je aangedragen wordt niet gebruikt dan wordt het een beetje moeilijk helpen.

Laatst bewerkt:
Hallo VenA en HSV

De regel die HSV gaf is met regel verwijderen verloren gegaan en dat had ik niet door, ben er 2 dagen van 08:00 tot 23:00 mee bezig geweest en dan raak je de weg kwijt. Ik her de regel er tussen geplaatst en nu werkt het helemaal. ik ben op de volgende formule uitgekomen. Zal misschien anders zijn dan nodig is maar ik ben er blij mee dat het allemaal werkt zoals ik wil. Erg bedankt voor de hulp. De formule die ik gebruik en het bestand voeg ik toe zodat anderen er misschien ook wat aan hebben.

PHP:
Sub BijwerkenVoorraden5()
  With Sheets("Voorraad")
    .Unprotect "nep"
        Range("H4:H489").Select
        Selection.Copy
        Range("O4:O489 ").Select
        Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats, Operation:= _
        xlNone, SkipBlanks:=True, Transpose:=False
        Range("O4:O489").Select
        Selection.Copy
        Range("P4:P489 ").Select
        Range("Z4:Z489").Select
        Selection.Copy
        Range("AA4:AA489").Select
        Selection.Copy
        Range("AB4:AB489 ").Select
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.FormulaR1C1 = ""
        Columns("T:T").Select
    Selection.Copy
    Columns("U:U").Select
        xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False
    Columns("S:S").Select
    Selection.Copy
    Columns("T:T").Select
    Columns("R:R").Select
    Selection.Copy
    Columns("S:S").Select
    Columns("R:R").Select
    Selection.ClearContents
    Columns("AD:AD").Select
    Selection.Copy
    Columns("AE:AE").Select
    Columns("AC:AC").Select
    Selection.Copy
    Columns("AD:AD").Select
    Columns("AB:AB").Select
    Selection.Copy
    Columns("AC:AC").Select
    Columns("AB:AB").Select
    Selection.ClearContents
  End With
Dim x As Long, i As Long
Dim kolom As Variant, c As Range, Bereik As Range          'kijk naar de voorraad
  With Sheets("voorraad").Range("A1:L" & Sheets("voorraad").Cells(Rows.Count, 12).End(xlUp).Row)
    For Each kolom In Array("E", "F")                      '1 voor 1 deze kolommen aflopen
      On Error Resume Next
      Set Bereik = Nothing: Set Bereik = .Columns(kolom).SpecialCells(xlConstants, xlNumbers) 'in die kolom alle niet-lege cel met een getal
      On Error GoTo 0
      If Not Bereik Is Nothing Then                        'zijn er dergelijke cellen ?
        For Each c In Bereik                               'dan 1 voor 1 die cellen aflopen
          If .Cells(c.Row, "H").HasFormula Then            'kijk of er in de G-cel een formule staat(normaal gezien wel !!!!)
             .Cells(c.Row, "G") = .Cells(c.Row, "G").Value + .Cells(c.Row, "E").Value - .Cells(c.Row, "F").Value  'pas voorraad aan door toevoegen geleverde bestellingen en aftrekken verbruik
             .Cells(c.Row, "E").Resize(, 2).ClearContents   'verwijder geleverde bestellingen en verbruiken
          End If
        Next
      End If
    Next
    Range("E4").Select
  End With
End Sub

Sub Bestellen5() 'Gemaakt door VenA bij "Helpmij.nl"
    Dim sh As Object, r As Range
  Application.ScreenUpdating = False
    For Each sh In Sheets(Array("A", "B", "C"))
      sh.Unprotect "nep"
      sh.Cells(3, 1).CurrentRegion.Offset(1).Clear
      .AutoFilter 12, sh.Name
      .AutoFilter 8, ">0"
      If .Columns(12).SpecialCells(12).SpecialCells(2).Count > 1 Then Set r = Union(.Offset(1).Columns(1).Resize(, 3), .Offset(1).Columns(8))
      If Not r Is Nothing Then r.Copy sh.[A4]
      .AutoFilter
      sh.Protect "nep"
    Next sh
    .Parent.Protect "nep"
  End With

End Sub

Bekijk bijlage 329131

M vr gr
Hijs

Haal alle select en selection weg.

bv.
Code:
Range("H4:H489").Copy
Range("O4:O489").PasteSpecial xlPasteValuesAndNumberFormats

of
Code:
Range("O4:O489") = Range("H4:H489")

Code:
Range("O4:O489") = Range("H4:H489")[COLOR=#ff0000].value[/COLOR]

Hallo VenA en HSV

Ik ben met jullie tip bezig, nog niet klaar en heb met mail een probleem dat hij na mailen de cellen niet verplaatst ben daar de hele dag tot eten mee bezig geweest tot het eten en toen zag ik jullie tip en ben daar mee aan de gang gegaan. mailen dat is een probleem voor later nu eerst dit morgen ga ik er mee verderen laat dan de code zien na testen.
Voor zover bedankt

M vr gr
Gijs

Hallo Allemaal

Ik heb formule aan willen passen op aanwijzing van een helper hier om de Select en Selections eruit te halen bij 1 wekt hij wel maar traag en bij degene in bijgevoegd PHP bestand krijg ik de ene na de andere foutmelding. Maar nu is het voor mij belangrijkste dat de mail formule werkt staat ook in PHP. Op blad 4 staat de volledige uitleg en blad voorraad knoppen geeft verwerken 1 en de groene aan wat ik wil dat er gebeurd.

PHP:
Sub BijwerkenVoorraden3()
  With Sheets("Voorraad")
    .Unprotect "nep"
       Range("P4:P489") = Range("O4:O489").Value
       Range("O4:O489") = Range("H4:H489").Value
       Range("AB4:AB489") = Range("AA4:AA489").Value
       Range("AA4:AA489") = Range("Z4:Z489").Value
       Range("Z4:Z489").ClearContents
       Range("U4:U489") = Range("T4:T489").Value
       Range("T4:T489") = Range("S4:S489").Value
       Range("S4:S489") = Range("R4:R489").Value
       Range("R4:R489").ClearContents
       Range("AE4:AE489") = Range("AD4:AD489").Value
       Range("AD4:AD489") = Range("AC4:AC489").Value
       Range("AC4:SAC89") = Range("AB4:AB489").Value
       Range("AB4:AB489").ClearContents
   End With
 Dim x As Long, i As Long
 Dim kolom As Variant, c As Range, Bereik As Range          'kijk naar de voorraad
    For Each kolom In Array("E", "F")                      '1 voor 1 deze kolommen aflopen
      On Error Resume Next
      Set Bereik = Nothing: Set Bereik = .Columns(kolom).SpecialCells(xlConstants, xlNumbers) 'in die kolom alle niet-lege cel met een getal
      On Error GoTo 0
      If Not Bereik Is Nothing Then                        'zijn er dergelijke cellen ?
        For Each c In Bereik                               'dan 1 voor 1 die cellen aflopen
          If .Cells(c.Row, "H").HasFormula Then            'kijk of er in de G-cel een formule staat(normaal gezien wel !!!!)
             .Cells(c.Row, "G") = .Cells(c.Row, "G").Value + .Cells(c.Row, "E").Value - .Cells(c.Row, "F").Value  'pas voorraad aan door toevoegen geleverde bestellingen en aftrekken verbruik
             .Cells(c.Row, "E").Resize(, 2).ClearContents   'verwijder geleverde bestellingen en verbruiken
          End If
        Next
      End If
    Next
    Range("E4").Select
  End With
End Sub

Sub Bestellen3() 'Gemaakt door VenA bij "Helpmij.nl"
  Dim sh As Object, r As Range
  Application.ScreenUpdating = False
    For Each sh In Sheets(Array("A", "B", "C"))
      sh.Unprotect "nep"
      sh.Cells(3, 1).CurrentRegion.Offset(1).Clear
      .AutoFilter 12, sh.Name
      .AutoFilter 8, ">0"
      If .Columns(12).SpecialCells(12).SpecialCells(2).Count > 1 Then Set r = Union(.Offset(1).Columns(1).Resize(, 3), .Offset(1).Columns(8))
      If Not r Is Nothing Then r.Copy sh.[A4]
      .AutoFilter
      sh.Protect "nep"
    Next sh
    .Parent.Protect "nep"
  End With
End Sub

De Mail formule

PHP:
  Sub MailBunker()
With Sheets("A")
ActiveSheet.Unprotect Password:="nep"
        locatie = "C:\Users\Gebruiker\Desktop\Tanker\bestellingen\"  'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
        naam = .Range("A1") & " " & .Range("C1") & Format(Now(), "_DDMMYYYY_HHMMSS") & ".pdf"
        .ExportAsFixedFormat 0, locatie & naam
        With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
            .To = "olie@bunker.nl"
            .Subject = "bestellijst RTanker"
            .Attachments.Add locatie & naam
            .display '.send
        End With
    End With
  With Sheets("Voorraad")
    .Unprotect "nep"
Range("R4:R18") = Range("P4:P18").Value
    Range("P4:P18").Select
    Range("E4").Select
  End With
    Sheets("voorraad").Protect Password:="nep"
  Sheets("A").Protect Password:="nep"
End Sub

Bekijk bijlage 329205

M vr gr
Gijs

Hallo allemaal

Ik heb hem zover dat hij de voorraad bijhoud na mailen. Dagen mee bezig geweest, maar nog niet helemaal klaar nu de aanpassing doen dat hij niet in enkele liters of zoals te zien bij vet kg gaat bestellen maar emmers van 18 kg maar vet kg per week. Deze topic opgelost met hulp en aanwijzingen van enkele hier op de site

Bekijk bijlage 329240

M vr gr
Gijs

Hallo Allemaal

Ik ben bezig geweest met aanpassingen maar kom er niet meer uit. Is er iemand die kan kijken wat ik fout doe, op blad 2 een uitleg waar ik mee bezig ben en wil bereiken.
Ik wil dat bv een bus van 20 ltr opgeteld gaat worden bij voorraad nadat die geleverd is en bij bestelling bv 1 staat. Ook de groene kolommen wil ik dan verbergen maar dat gaat fout zoals te zien na proberen in blad proef. Ik zie door 1 boom het hele bos niet meer.

Bekijk bijlage 329694

M vr gr
Gijs

Hallo Allemaal

Ik heb het weten op te lossen om niet over de MAX te gaan en alles werkt zover alleen het probleem mailen vanaf blad A B C
werkt niet wel vanaf blad voorraad. De knop MailenA werkt wel op blad voorraad maar niet op blad A wel de mail versturen maar niet
cellen kolom Y naar kolom Z verplaatsen. Onderstaand de formule die ik gebruik hiervoor. Er worden geen echte namen of mail adressen gebruikt

PHP:
Sub MailA()
With Sheets("A")
        locatie = Environ("temp") & "\"                'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
        naam = .Range("A1") & " " & .Range("C1") & Format(Now(), "_DDMMYYYY_HHMMSS") & ".pdf"
            .To = "a@bunker.nl"
            .Subject = "bestellijst Tanker"
            .display '.send
        End With
    End With
    Kill locatie & naam
With Sheets("Voorraad")
    Range("Z5:Z19") = Range("Y5:Y19").Value
    Range("Y5:Y19").Select
    Range("H3:H4").Select
    Columns("E:E").Select
    Range("F5").Select
  End With
End Sub

Op blad voorraad zou ik de kolommen die boven geel zijn verbergen maar dat geeft foutmelding, op blad 2 de formule's die ik had daarvoor.

Bekijk bijlage 329848

M vr gr
Gijs

Het is geen formule maar een soort van VBA. Gebruik bij het ontwikkelen geen Protect dat kan altijd nog. Het gedeelte over het gebruik van select heb je blijkbaar nog steeds niet door.

Hallo VenA

Ik weet niet waarom geen select, is me niet duidelijk. Als ik iets uitprobeer met macro opnemen krijg ik dat te zien.
Ik heb de selections er bijna allemaal uit alleen weet ik niet hoe cel F5 anders te selecteren. heb de formule aangepast maar die werkt wel vanaf voorraad maar niet vanaf A. Ik zou graag de kolommen willen verbergen maar dat geeft problemen met formule bestellen

Code:

Ik heb de formule zoals aangepast hieronder staan inclusief het gedeelte om te verbergen

Code:
Sub MailA()
With Sheets("A")
        locatie = Environ("temp") & "\"                'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
            .To = "a@bunker.nl"
            .Subject = "bestellijst Neptunus"
            .display '.send
        End With
      End With
    Kill locatie & naam
  With Sheets("Voorraad")
    .Unprotect "nep"
    Columns("E;E").EntireColumn.Hidden = False
    Columns("J:L").EntireColumn.Hidden = False
    Columns("N:AT").EntireColumn.Hidden = False
    Range("Z5:Z19") = Range("X5:X19").Value
    Range("X5:X19").FormulaR1C1 = ""
    Range("H3:H4").FormulaR1C1 = ""
    Columns("E:E").EntireColumn.Hidden = True
    Columns("J:L").EntireColumn.Hidden = True
    Columns("N:AT").EntireColumn.Hidden = True
    Range("F5").Select
  End With
End Sub

Ik gebruik hem nog zonder te verbergen. De cellen X worden vanaf blad A niet naar Z verplaatst wel vanaf voorraad waarom weet ik niet.

M vr gr
Gijs

Alles wat betrekking heeft op "With sheets("voorraad") moet elke actie beginnen met een punt.
Anders heeft het betrekking op het actieve blad.

Net zoals je doet met ".Unprotct"
Code:
With Sheets("Voorraad")
    .Unprotect "nep"
    [SIZE=6][COLOR=#ff0000].[/COLOR][/SIZE]Columns("E;E").EntireColumn.Hidden = False
    [SIZE=6][COLOR=#ff0000].[/COLOR][/SIZE]Columns("J:L").EntireColumn.Hidden = False
    [COLOR=#ff0000][SIZE=6].Enz.[/SIZE][/COLOR]   
  End With

Wil je niet dat het betrekking heeft op With, dan zet je de naam van het blad ervoor of je werkt buiten de With.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan