• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad houdt in bestelling niet bij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo HSV

Dank voor de uitleg ga het gelijk proberen om te zien wat er gebeurt. Ik heb tot nu toe het zover aangepast dat ik de max aantal te bestellen ook werkend heb. Dit bestand ben ik begonnen toen hulp bij excel nog bestond. Cobbe U en volgens mij VenA hebben toen ook geholpen. Ik laat als alles werkt met Uw aanwijzing hier zien.

Bedankt voor de tip met de punt.

M vr gr
Gijs

Hallo HSV

Ik ben er voor een groot deel uit kan kolommen verbergen zonder foutmeldingen. Alleen met mailA krijg ik wel de mail maar verplaatst hij vanaf blad A met de knop niet kolom Y naar Z maar wist wel zoals moet Y. Heb hier de volgende code voor gebruikt, maar zie niet waarom via knop voorraad wel en blad A niet werkend.

Code:
Sub MailA()
With Sheets("A")
        locatie = Environ("temp") & "\"                'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
        naam = .Range("A1") & " " & .Range("C1") & Format(Now(), "_DDMMYYYY_HHMMSS") & ".pdf"
        .ExportAsFixedFormat 0, locatie & naam
        With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
            .To = "a@bunker.nl"
            .Subject = "bestellijst Tanker"
            .Attachments.Add locatie & naam
            .display '.send
        End With
      End With
    Kill locatie & naam
  With Sheets("Voorraad")
    .Columns("N:AT").EntireColumn.Hidden = False
    .Range("Z5:Z19") = Range("Y5:Y19").Value
    .Range("Y5:Y19").FormulaR1C1 = ""
    .Columns("N:AT").EntireColumn.Hidden = True
  End With
End Sub

Bekijk bijlage 329881

M vr gr
Gijs

Niet zo....
Code:
.Range("Y5:Y19").FormulaR1C1 = ""

...maar zo.
Code:
.Range("Y5:Y19").clearcontents

Ik begrijp niet veel van je verhaal, maar volgens mij bedoel je: waarom range("Y5:Y19") van blad 'voorraad' wel leeg en van blad 'A' niet.
Dat kan ik je snel uitleggen.

Je hebt daar ook geen code voor geschreven.

Hallo HSV

Ik heb op blad voorraad en op blad A de knop MailA als ik hem vanaf blad A druk loopt MailA en die moet kolom Y naar Z verplaatsen die knop doet dat wel vanaf blad voorraad maar niet vanaf blad A. ook niet met clearcontents. Na verwerken staan er in kolom Y gegevens die na versturen van de mail naar kolom Z verplaatst moeten worden maar dan wordt dat niet gedaan en de cellen behorende bij mailA zijn ook in Y leeg

Code:
.Range("Z5:Z19") = Range("Y5:Y19").Value
dit doet hij dan niet.

M vr gr
Gijs

Hallo Gijs,

Er staat ook geen punt voor de tweede range.
De code is ook geschreven vanaf blad voorraad.
Als blad A actief is en de cellen van blad A range("Y5:Y19") zijn leeg en de punt ontbreekt, dan worden de cellen Z5:Z19 leeg natuurlijk.

Hallo HSV

Het is opgelost, ook dat hij dan terugkeert naar blad voorraad vanaf A B of C
U en VenA Hartelijk dank voor de oplossing

Code:
With Sheets("Voorraad")
    .Columns("N:AT").EntireColumn.Hidden = False
    .Range("Z5:Z19") = .Range("Y5:Y19").Value
    .Range("Y5:Y19").ClearContents
    .Columns("N:AT").EntireColumn.Hidden = True
    End With
    Sheets("Voorraad").Select
  Range("F5").Select
End Sub

Hier het bestand zoals belooft en hoop dat anderen er ook iets aan hebben.

Bekijk bijlage 329894

M vr gr
Gijs

Waarom gebruik je niet 1 knop voor het verbergen en zichtbaar maken van de kolommen?

Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
  CommandButton2.Caption = IIf(CommandButton2.Caption = "Hide", "Unhide", "Hide")
  Range("E:E, J:L, N:AT").Columns.Hidden = CommandButton2.Caption = "Unhide"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan