• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorraad systeem optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel1111

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo wie kan mij helpen met het volgende?
Ik moet als tijdelijke oplossing een voorraad beheer systeempje maken. Nu zie ik zoveel goeds in Excel dat ik wel dacht dat makkelijk te maken was. Helaas ben ik een te grote leek om hier fatsoenlijks voor te maken met mijn zeer beperkte kennis.
Ik heb eens rondgeneusd hier op het forum en ik heb wel iets gevonden denk ik.
Ik heb een bestandje gekopieerd en zover aangepast als ik kan.
Nu wil ik graag het volgende erbij krijgen.
Dit is een werkblad met 1 sheet met een een artikelbestand en voorraad totalen.
Sheet 2 en sheet 3 zijn beide sheets om de voorraad te muteren.
Nu zou ik het graag zo willen hebben dat je in sheet 1 en 2 het artikelnummer invoert en het aantal (sheet 2 voorraad uit en sheet 3voorraad erbij).
Na het invoeren op een knop "bewerken" klikken en voila, de voorraad word gemuteerd en een leeg invoerscherm verschijnt.
Zoals gezegd heb ik dit bestandje hier van de site gehaald en het leek me wel toepasbaar (alhoewel ik er niets van snap :confused:)

Alvast bedankt voor het aankijken van mijn probleem

Bijlagen

terug naar invoerscherm

Ik merk dat niemand iets kan met mijn eerdere vraag. Kan ik me wel voorstellen ;)
Ik heb inmiddels verder gezocht en heb zelf iets kunnen fabriceren met een bestaande macro (met dank aan HELPMIJ.NL :thumb:).
Als in E2 nu art.nr. word ingevoerd komt automatisch omschrijving en als je dan aantal (+5 of -5 bijvoorbeeld) invoert (enter) word de voorraad gemuteerd. Het aantal gaat vanzelf weer op nul.
Nu zou het handig zijn als , als je meer moet invoeren, als je na deze actie automatisch terug gaat naar invoerscherm (E2).
Qua lay-out zou het ook mooi zijn als de kolommen ABCD niet zichtbaar waren.
Ik heb al geprobeerd om de kolommen met "HIDE" weg te halen maar dan krijg ik steeds foutmeldingen helaas.
Als ik de totale voorraad wil checken dan zou ik alleen maar na sheet "voorraad totaal" hoeven te gaan.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. Mocht het allemaal niet duidelijk zijn, vraag gerust :)

Bijlagen

Waarom niet rechtstreeks op je blad Totaal ?

Bijlagen

Dat is wel de lay out die ik ongeveer voor ogen had. Alleen zodra ik op enter duw nadat ik het aantal heb ingevoerd loopt Excel vast en sluit zichzelf af.
En ik vind de macro niet meer :S.
Doe ik iets fout?

@ Rudi,

In 2003 werkt het prima maar 2007 loopt bij mij vast.

Laatst bewerkt:
Ik heb de macro inmiddels gevonden (ik ben echt een leek :))
Ik zie op het einde staan;
End With
[G2].Value = 0
Application.Goto [E2:E3]
Kan het zijn omdat E2 en E3 samengevoegd zijn tot 1 cel misschien. Ik neem aan dat dit commando aangeeft dat na invoeren aantal je terug gaat naar de begin cel, E2 in dit geval?
Ik probeer maar even mijn eigen logica.
Alvast bedankt voor jullie meedenken:thumb:

Op deze manier lukt het dan wel :eek:
Ik begrijp er geen kl..... van:shocked:

Bijlagen

@ Rudi,

Met de volgende aanpassing werkt het wel in 2007:

Code:
If Target.Address = "$G$2" [COLOR="Red"]And [G2].Value <> 0[/COLOR] Then

Als deze rode code er niet staat doet 2003 het keurig netjes, maar 2007 gaat over zijn toeren omdat deze constant terug naar de code gaat de verwerking doet en G2 op 0 zet en dit keer op keer totdat Excel crashed.

Dan zal ik eens moeten bellen met Bill om te vragen wat er dan wezenlijk gewijzigd is aan het Change-event dat deze flipt in 2007 en niet in 2003 :p

@ Rudi,

Dat heb ik al gedaan en dit was het antwoord van Bill:

"Dear Excel user keep the faith, like I do and sometime the problems will be over.

See picture:

windows_feature.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan