• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadadministratie met Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heey bedankt voor het herstellen van de lijsten.

Volgens mij pakt hij de nieuwe voorraad nog niet? Na 2 dagen blijft de beginvoorraad nog hetzelfde, maar hij groeit doordat er minder reserveringen zijn. Hij past zich volgens mij nog niet aan?

Wat kan er mis zijn?

groeten,

Erik

Ik heb de code aangepast en volgens mij gaat het nu goed. Ter controle heb ik een werkblad toegevoegd. Het werkblad toont de totaalgegevens van gisteren en vandaag. Het resultaat is daarmee te vergelijken met het totaal van Totale Voorraad.
Dit werkblad mag je wat mij betreft verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Beste Roncancio!!

Ik heb het nog eens een dagje getest. En helaas blijft de voorraad gelijk, of stijgt de voorraad bij het uitvoeren van orders.

Ik heb nu zelf een iedee bedacht:

Namelijk op het voorblad heb ik de beginvoorraad van de volgende dag berekent doormiddel van een formule. Zou jij voor mij nog een macro in kunnen voegen dat hij dit getal aan het begin van elke morgen als je het Excel model weer opstart, weergeeft onder het kopje "beginvoorraaad"? Dus zeg maar helemaal bovenaan?

Alvast bedankt voor de moeite:thumb::D

groeten,

Erik

hierbij de bijlage:D

Ik kan geen .rar bestanden openen.
En helaas blijft de voorraad gelijk, of stijgt de voorraad bij het uitvoeren van orders.
Wat gebeurt er precies bij het uitvoeren van de orders?
Ik bedoelwanneer gaat het precies mis? Wellicht dat ik iets over het hoofd zie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Erik, zoals reeds besproken in post#47 is beginvoorraad=eindvoorraad+reserveringen dus macro NewDay wordt dan

Code:
Sub NewDay()
Dim iKolom As Integer
    Application.Calculation = xlCalculationManual
    For iKolom = 2 To 4
        Worksheets("Totale voorraad").Cells(3, iKolom).Value = Worksheets("Totale voorraad").Cells(12, iKolom).Value + Worksheets("Totale voorraad").Cells(11, iKolom).Value
    Next
    Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
End Sub
en dan zou hij het toch juist moeten doen.

@Roncancio
Bestand in zip-formaat

Mvg

Rudi

Bijlagen

Dag mensen!

Kijk zonder die nieuwe macro van warme bakkertje gebeurd er dit:

Code:
7-8-2008			€ 860,00 	€ 1.600,00 	€ 1.800,00 

€ -   	 € -   	 € -   
			 € -   	 € -   	 € -   

€ 860,00 	 € 1.600,00 	 € 1.800,00 

€ 160,00 	 € -   	 € -   
			 € 600,00 	 € -   	 € -   
			 € 100,00 	 € 1.600,00 	 € 1.800,00 

8-8-2008			 Ophoogzand 	Metsel- en beton zand	Zilverzand
			€ 860,00 	€ 1.600,00 	€ 1.800,00 

€ -   	 € -   	 € -   
			 € -   	 € -   	 € -   

€ 180,00 	 € -   	 € -   
			 € 420,00 	 € -   	 € -   
			 € 260,00 	 € 1.600,00 	 € 1.800,00 

Ophoogzand 	Metsel- en beton zand	Zilverzand
			 Ophoogzand 	Metsel- en beton zand	€ 860,00 	€ 1.600,00 	€ 1.800,00 

€ -   	 € -   	 € -   
 € -   	 € -   	 € -   

€ 200,00 	 € -   	 € -   
 € 220,00 	 € -   	 € -   
 € 440,00 	 € 1.600,00 	 € 1.800,00

De voorraad stijgt dus omdat de beginvoorraad niet wordt aangepast, maar de uit te voeren orders wel.

Ik zal eens proberen om de macro in te vullen!!

En als de order nu niet is uitgevoerd op 9 augustus bijvoorbeeld, maar daar stond hij wel op. Kan de verkoper dan aan het eind van de dag de order in 10 augustus veranderen, zodat de order blijft staan?

groeten,

Erik

Laatst bewerkt:
Beste Erik ,denk het gevonden te hebben nl de fout zit in ThisWorkbook in het DateValue-statement. Schakel dit maar eens uit. Probleem is dan wel dat de macro draait telkens het bestand geopend wordt.

Mvg

Rudi

Sub NewDay()
Dim iKolom As Integer
Application.Calculation = xlCalculationManual
For iKolom = 2 To 4
Worksheets("Totale voorraad").Cells(3, iKolom).Value = Worksheets("Totale voorraad").Cells(12, iKolom).Value + Worksheets("Totale voorraad").Cells(11, iKolom).Value
Next
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
End Sub

Supperzz da je misschien de oplossing hebt!!:thumb:

En moet ik deze macro ook nog aanpassen?

Beste Erik ,denk het gevonden te hebben nl de fout zit in ThisWorkbook in het DateValue-statement. Schakel dit maar eens uit. Probleem is dan wel dat de macro draait telkens het bestand geopend wordt.

Hoe kom ik nu bij Thisworkbook, ik heb nu alleen nog het venster over waar ik de macro zelf in kan voeren?? Hoe krijg ik dat linkse schermpje weer, waardoor ik naar thisworkbook kan gaan?

En als laatste :P

Hoe schakel ik dit eigenlijk uit?

Alvast bedankt!!

Groeten,

Erik van Unen

Laatst bewerkt:
da schermpje dak naar Thisworkbook kan gaan heb ik gevonde;)

Maar is de macro dat het zand is geselecteerd is, en de order is geaccepteerd, weg?

Als ik namelijk klik op "Nog uit te voeren orders in de VBA, zie ik niks staan?

Ik wilde hem graag nog aanpassen omdat er nog enkele soorten zand bij waren gekomen. Hoe doe ik dit nu?

groeten,

Erik

Beste Roncancio!

Ik had nog een vraagje. Had je die macro voor het automatisch bijwerken van de voorraad doormiddel van het selecteren van het soort zand en of de order is geaccepteerd weggehaald?

groeten,

Erik

Erik, ik heb er een BeforeClose-event van gemaakt dus telkenmale je het bestand sluit zal er gevraagd worden of de beginvoorraad aangepast moet worden.Afhankelijk van de toestand kies je ja dan neen.
Betreft de orders die bij uit te voeren staan ,maar niet uitgevoerd zijn wijzig je gewoon de datum v/h betreffende order bij reserveringen en de volgende dag staat hij terug gewoon bij uit te voeren orders.
Betreft de aanpassing van de voorraad afhankelijk van soort zand en order aanvaard of niet, dit wordt nu allemaal geregeld door formules op tab Totale Voorraad. Wil je dus soorten zand toevoegen zal je je tabel moeten uitbreiden, de gebruikte formules goed moeten bestuderen en in de bijgevoegde kolommen invullen en je macro om de beginvoorraad aan te passen moeten bijwerken en je zal ook de validatielijst bij reserveringen moeten bijwerken.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oke da!! :thumb::thumb:

Hardstikke bedankt!!

Ik zal er vanmiddag eens mee gaan testen, en veranderen:D

groeten,

Erik

Oke da volgens mij werkt het wa:D

Maar als het nog niet aan het eind van de dag is, en je sluit, en je laat de beginvoorraad bijwerken, haalt hij dus zeg maar gewoon de orders van vandaag van de Voorraad af toch?

Kans op fouten wordt dan wel groot zo, als je met afsluiten op ja klikt, haalt hij ze er al af, terwijl het nog nie aan het eind van de dag is. En als je hem weer opent en sluit, gaan dezelfde orders der af ofniet?

Zo moet ie worden, alleen dan da het de volgende ochtend automatisch wordt aangepast!! Zou dat nog kunne? Inplaats van da je bij elke afsluitbeurt de beginvoorraad aanpast?

Bedankt he

Laatst bewerkt:
Erik, dit was ook Roncancio's bedoeling met het FileDateTime-event maar daar loopt het blijkbaar mis; en ik heb er momenteel niet onmiddelijk een antwoord op.

Mvg

Rudi

Erik, dit was ook Roncancio's bedoeling met het FileDateTime-event maar daar loopt het blijkbaar mis; en ik heb er momenteel niet onmiddelijk een antwoord op.

Mvg

Rudi

OKe da!!

Hardstikke bedankt voor alle hulp:thumb::thumb:

Misschien weet iemand anders dit nog?

groeten,

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan