• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadadministratie uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pyrogic2020

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2020
Goedemiddag,

Ik was op zoek naar een uitbreiding voor een Excelsheet die ik op dit forum heb gevonden. (https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/863617-Voorraadbeheer-in-Excel)
Ik zoek naar een mogelijkheid om de inkoopprijs (lees VVP) en dan automatisch de totaalprijs toe te voegen aan mijn database met artikelen.

Nu heb ik geen kennis van VBA codes, dus ik vroeg me af of iemand dit voor mij kon toevoegen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt.

Bijlagen

Hallo allen,

Helaas tot op heden nog steeds hetzelfde probleem. Is mij nog steeds niet gelukt om tot een oplossing te komen.
Ik hoop dat iemand mij binnenkort nog kan helpen! Alvast bedankt!

Mvg, Kevin

Goedemiddag Albert,

Dit is inderdaad antwoord van mijn vraag.
Nu zie ik dat er op tabblad Inventory de artikelnummers en omschrijving omgedraaid staan. Is het mogelijk mij te wijzen waar ik dit kan wijzigen of dit zelf te wijzigen?
Is het ook mogelijk om een extra kolom toe te voegen in de Database en Inventory die de locatie van het artikel aangeeft?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Mvg, Kevin

Open de Vb editor en probeer de code eerst eens te begrijpen.

Ik heb nog eens naar jouw voorbeeld gekeken en vraag me af of dit datgene is wat je eigenlijk zoekt.
Voortborduren op een code/bestand van iemand anders is vaak niet de juiste oplossing.
Probeer eens met goede voorbeelden aan te geven wat je precies wenst te bereiken.

Goedemorgen Albert,

Helaas heb ik te weinig kennis van VBA om de gebruikte code te begrijpen anders had ik dit zeker eerst gedaan! :)
Ik zou het volgende willen bereiken:

- Tabblad Inventarisatie:
Wanneer er kleding teruggebracht of wordt uitgegeven, moet dit digitaal worden genoteerd. Dit wil ik graag doen via een knop.
Met die knop moet er een pop-up komen en is het nodig om een aantal velden in te vullen. Bijvoorbeeld aan de hand van een artikelnummer/omschrijving moet de huidige stand van voorraad naar boven komen, met de mogelijkheid om een aantal toe te voegen of uit te geven.

- Tabblad Database kleding:
Wanneer er wijzigingen plaatsvinden in het tabblad Inventarisatie, moet dit tabblad bijgewerkt worden met die mutaties. Hierdoor zijn kledingartikelen die niet retour zijn gekomen direct uit de voorraad gehaald.
Het is hier ook handig om via een knop een pop-up te krijgen waarin er nieuwe kledingartikelen toegevoegd kunnen worden die nog niet bestaan in de huidige database. Hiervoor zijn de volgende gegevens van belang: Artikelnummer opeenvolgend op het vorige nummer, Omschrijving (Soort/Kleur/Details), locatie waar kleding staat opgeslagen (SLK1-SLK30 en AKS1-AKS30) en de beginvoorraad die is aangekocht.

- Tabblad VVP prijzen:
Hier moet ik bepaalde soorten kleding kunnen toevoegen mocht dit nodig zijn. Voor nu zouden dit de meest voorkomende moeten zijn.
Is het mogelijk hier ook een knop met code in te bouwen waarin we nieuwe soorten kunnen toevoegen. Hiervoor zijn de volgende gegevens van belang: Soort, Begincode art.nr en VVP waarde.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk uitgelegd wat er nodig is.
Zie bijgaand een voorbeeld van hoe het er ongeveer uit moet gaan zien. Dit kan altijd nog aangepast worden als dat voor de VBA code makkelijker is.

Ik waardeer je tijd en inzet hierbij heel erg, alvast super bedankt.

Mvg, Kevin

Bijlagen

Hoi Kevin,

Omdat het slecht weer was:evil: heb ik iets in elkaar gezet.
Alles op 1 tabblad.
Kijk maar eens of je hier iets mee kunt.

p.s. zal waarschijnlijk nog wel voor verbetering vatbaar zijn.

Bijlagen

Albert,

Had ik al gezegd dat ik heel blij ben met je inzet?
Het bestand ziet er goed uit, ik denk dat ik hier wel mee uit de voeten kan.

Nogmaals heel erg bedankt.

Mvg, Kevin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan