• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorraadbeheer doortellen van cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anna318

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Hallo allemaal,
Hoop dat er een oplossing is voor mijn probleem
heb een heel mooi voorraadbeheer bestand gevonden en hier en daar aangepast ,maar kom uit een klein(groot)probleem niet uit.

in kolom C staat de inkoop in kolom d de totaal inkoop
ik wil dat als ik weer nieuwe voorraad inboek dat ie dat optelt bij het totaal wat al in D staat

Ik heb het al geprobeerd om via opties voor excel te veranderen bij formules en de interactieve berekening in te schakelen,en dan doet ie het ook wel voor een cel
maar bij een hele lijst van cellen blijft ie de bovenliggende cellen doortellen als ik in een onderliggende cel de voorraad aanpas. dus dat is geen oplossing.
Wie weet een oplossing

alvast bedankt
anneke

Laatst bewerkt:
Ik denk dat een voorbeeldje plaatsen de 1e stap is voor de oplossing... :)

hierbij het voorbeeld wat ik graag wil als ik in c2 inkoop 2 invul dat dat in kolom d2 komt
de volgende keer als ik een inkoop doe voor c2 dat dat dan weer bij de oude voorraad in d2 opgeteld wordt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$C$3" Then Range("D3") = Range("D3") + Range("C3"): Range("C3").Select
End Sub

Ja dankje wel,maare ik snap er niet veel van, moet ik deze code kopieren en plakken in d2? hopelijk kan je me dat vertellen of uitleggen wat ik er mee moet doen
alvast bedankt

Ow sorry...

Klik onderin met rechtermuisknop op tabblad "voorraad" > programmacode weergeven > bovenstaande code kopieren en plakken in dat grote witte vlak > met kruisje afsluiten en hoppa!

Suc6!

Dankjewel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nog even een vraagje hoe zorg ik ervoor dat ik deze programma code kan doortrekken naar bv d1000

Ik denk dat je overgeleverd bent aan het kopieren, plakken en aanpassen...:eek:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$C$3" Then Range("D3") = Range("D3") + Range("C3"): Range("C3").Select
    If Target.Address = "$C$4" Then Range("D4") = Range("D4") + Range("C4"): Range("C4").Select
    If Target.Address = "$C$5" Then Range("D5") = Range("D5") + Range("C5"): Range("C5").Select
    If Target.Address = "$C$6" Then Range("D6") = Range("D6") + Range("C6"): Range("C6").Select
End Sub

Oke dankjewel:thumb:ben heel blij met je oplossing en dan weet ik wat ik voorlopig te doen heb:Pga er meteen mee aan de slag

Graag gedaan, maar wil je de vraag dan als "opgelost" zetten?

Bij voorbaat dank...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan