voorraadbeheer met meerdere websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

importe

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
Hey beste mensen ik heb een vraagje waar iemand mij eventueel verlichting over kan geven.

ik heb een webwinkel in (magento) dit is een groothandel
ik heb een speciaalzaak in zen-cart dit is een winkel erbij zeg maar
en ik heb een ebay shop en tevens ook marktplaats actief.

nu heb ik 1 voorraad programma waar ik me voorraad extern in bij hou.
maar in magento en zencart enz moet ik ook de voorraad opgeven.
natuurlijk klopt dit naar een aantal dagen al niet meer.

als er bijvoorbeeld een product 5x op voorraad is en 3x in de webshops word verkocht.
en dan ineens 3 of 4 keer in ebay heb ik al een probleem.

wie heeft hiervoor een passende oplossing.
dagelijks/wekelijks aanpassen bij alle sites is onbegonnen werk gaat om 1000+ producten

Ik heb geen pasklare oplossing.

Ik neem aan dat Zencart en Magento allebei een eigen database hebben;
het zal lastig worden om die twee te integreren
want
  • verschillende tabelnamen
  • verschillende data-opmaak

En als je 1 nieuwe, gemeenschappelijke database gaat bouwen
dan zullen zowel Zencart als Magenta ook intern helemaal aangepast moeten gaan worden
want je gaat dan verwijzen naar tabellen die ze nu nog niet kennen.

Dat gaat dus allemaal niet lukken.

De enige echte goeie oplossing is om een volledig nieuw systeem te laten bouwen,
waar zowel je groothandel als je detailhandel en je andere aktiviteiten
gezamenlijk gebruik van maken.

Oei!

Precies zoals Tescman al zegt. Wil je het regelen, dan zul je echt vergaande PHP en Mysql kennis moeten hebben. Ik heb zelf diverse OScommerce shops en Magento shops gemaakt in ik kan je zeggen dat dit geen makkelijke klus zal worden.

Tja, oef! :rolleyes:
Bijkomende problemen lijken mij de twee extern draaiende winkels:
  • eBay heeft een eigen voorraadbeheer-toestand, die zal op hun server zitten, en daar kan je niet bij komen.
  • Marktplaats is eveneens extern, en heeft als ik het zo gauw zie geen voorraadadmin.
Of je zou de "opdrachtbonnetjes" die uit Zencart, Magento, eBay en Marktplaats komen ("zend product x in aantal y naar adres z, want er is betaald") moeten omwerken naar een collectieve database.
  • Maar dan heb je een eenrichtingsverkeer: in die collectieve database staat wel de reële voorraad, maar die gegevens kunnen niet gesynchroniseerd worden met eBay.
  • Tenzij je een update-script kunt ontwikkelen dat automatisch aan eBay de stand van zaken meldt (zonder dat een klant daar iets besteld heeft). En iets dergelijks voor Marktplaats.
Maar of dit in principe en in de praktijk mogelijk is, heb ik helaas geen flauw idee.
Een andere beer op de weg lijkt me de situatie:
  • Twee mensen op een verschillend verkoopsysteem zien beide hetzelfde product in voor hen voldoende voorraad. Ze openen het bestelformulier, gaan invullen en betalingsopdracht geven. De één klikt net iets eerder op Verzend dan de ander. Krijgt nr.2 acuut bericht dat hij achter 't net vist, en wordt diens bestelling/betaling ongedaan gemaakt? - Of werkt het niet zo?
In elk geval: erg lastig met 4 verkooppunten en 1 voorraad.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan