• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadbeheer wijzigen maar loop tegen problemen aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderploeg1991

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2016
Momenteel gebruik ik mijn lijst voor het bijhouden van de voorraad maar dan wel handmatig.
Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen om dit wat makkelijker te doen door bijvoorbeeld een knop voor af en bijboeken.

Tabblad ''voorraad mowing'' is wat ik gebruik voor de daadwerkelijke voorraad.
Tabblad ''GC Sport'' is voor de aantallen die nodig zijn om een machine te maken.

Ik zou graag willen dat ik vanaf tabblad ''GC Sport'' de aantallen simpel van de voorraad in tabblad ''voorraad mowing'' kan afboeken en bijboeken.

Bijlagen

Ik zou een formulier(Userform) ontwerpen om een en ander foutloos in te kunnen voeren.

Hier een voorbeeld zoals Cobbe bedoel denk ik.
Er moet nog heel wat aan gebeuren voordat het goed werkt.
Denk aan de juiste code om de juiste gegevens op te zoeken en de nieuwe gegevens weg te schrijven.

Bijlagen

Op dit moment geeft die eigenlijk alle regels weer ( zie afbeelding ).
Maar ik wil bijvoorbeeld ''wielframe maaidek 2'' niet in het overzicht hebben.

excel001.webp

Ik vreesde al dat je zoiets zou vragen:eek:.
Heb je nu in gedachten, voor machine 1 alleen onderdelen voor machine 1 weergeven enz. GC sport, GC sport turbo enz.
Of wil je ergens iets in de richting van ik zoek op La dan krijg ik alleen de resultaten Las.. en lag... of als je zoekt op Las dan krijg je alleen de resultaten Las...?

Ik heb mijn idee een beetje uitgewerkt.
De code zal wel niet perfect zijn maar het werkt volgens mij goed.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ Excelamateur
Je hoeft niet altijd bescheiden te zijn.
De code zal wel niet perfect zijn
We kunnen tenslotte niet allemaal recordhouders 'kortste code' zijn zoals Snbie.;):p

We kunnen tenslotte niet allemaal recordhouders 'kortste code' zijn zoals Snbie
Dat is waar.
Ik hoop dat er ook geen taal fouten in zitten, daar let hij ook erg op.

Dat is waar.
Ik hoop dat er ook geen taal fouten in zitten, daar let hij ook erg op.

Super ! dat is eigenlijk wel een veel beter idee haha bedankt ! Zou je nog een stukje kunnen toevoegen die de datum bijgewerkt er dan ook automatisch bijzet ?
@gast0660 : is het bijvoorbeeld ook mogelijk om wanneer er iets getypt wordt ( zoals je zelf al aangaf ) dat de resultaten kleiner worden dus ''wielfr'' dat dan alleen de onderdelen met wielframe overblijven ?

Laatst bewerkt:
Moet ik nog wat verder 'Haken' op de vraag van postje #8 (ik kan niet borduren:p)of ga je verder borduren op het postje #9 van ExcelAmateur?
@ ExcelAmateur, in Snbie zijn handtekening zit een opmerking, VBA is een taal die je moet leren (daar mag je zeker geen skryffauten maken).Ik denk dat Snbie gewoon streng is voor alle talen:p:P

Ja dat kan, zal het vanavond of anders morgen vroeg doen.
Ben meestal om 5:00 uur op.

Zeker
@gast0660 : is het bijvoorbeeld ook mogelijk om wanneer er iets getypt wordt ( zoals je zelf al aangaf ) dat de resultaten kleiner worden dus ''wielfr'' dat dan alleen de onderdelen met wielframe overblijven ?
Vbtje komt er binnen een uurtje aan.

Vanderploeg,

Ik heb ook nog even gekeken naar je Andere vragen en daar staat er niet een van als opgelost.
Doe dit als je tevreden ben met de antwoorden en de vraag opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan