• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjstef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2015
Beste Forumleden ,

Ben op zoek naar iemand die van een bestaande stocklijst in excel een werkende voorraadbeheer lijst kan maken.
Ik zou graag manueel ( aan de hand van macro's ) willen ingeven wat er binnen komt en wat er buiten gaat in aantal meters , zodat ik toch een klein overzicht heb wat er op voorraad staat van een bepaald artikel.
Zelf ken ik niet veel van iets om te programmeren , kan een heel klein beetje overweg met excel ( dank zij mijn dochter )

Mvg
Paul

Bijlagen

Paul,

Heb je al gezocht op "voorraadbeheer"?
Je komt er verschillende tegen en zal er dus wel 1 bij zijn die aan je wensen voldoet.

Heb hier en daar al wat gezocht en gevonden maar deze zijn niet geschikt voor m² verwerking ( zijn alle per stuk of....)
Daar ik per aantal verpakte dozen wil ingegeven en door excel of....... laten bereken naar m²
Heb bijvoorbeeld een verpakking van 1,44m² en krijg hier van 20 dozen binnen dan zou ik deze graag willen laten bereken naar het juiste m² als input maar als uitput geef ik het aantal verkochte m² op

Mvg
Paul

Hoi Paul
Ik ben een beetje aan het spelen geweest met uw idee van voorraadbeheer. Gezien ik dit doe in vrije tijd gaat het niet zo snel :confused: (voor en achter, weet je wel). Mijn idee is zo dat je voorraadbeheer moet opbouwen met access, my sql, of een andere database applicatie als back-end en niet met excel. Ik weet dat excel veel wordt gebruikt, en misbruikt:p. Ik heb mijn idee, hoe ik het zou aanpakken hier wat uitgewerkt met access als back-end. Het bestand is te groot om hier te posten maar je kan het downloaden op onderstaande link http://s000.tinyupload.com/?file_id=37261766962203047458 Het zip bestand uitpakken en de toepassing starten. (laat gerust eerst een virusscanner er overlopen) Ik moet alleen nog de inventarispagina afwerken. Als je het idee ziet zitten laat maar iets weten, ik vind het gewoon leuk om te doen. Tenslotte moeten mensen van rond Antwerpen elkaar een beetje steunen:)

Hoi gast0660 ,

In 1 woord waaauuuuuw :thumb: dit is wat ik zoek/zocht.
Echt knap werk.
Om van start te gaan kan jij de bestaande lijst aan de data base koppelen of.....
Is het ook mogelijk om dit te gebruiken voor meerdere winkels/magazijnen hiermee bedoel ik of ik kan kiezen welke winkel/magazijn waarvan ik de voorraad wil aanpassen.
En zie je het misschien zitten om in de toekomst dit aan een bestaand verkoopprogram te koppelen ? zodat ik het niet meer manueel moet aanpassen.

Ps : We kunnen er desnoods een vergoeding voor overeen komen , want ik vindt het reeds SUPER werk dat je hebt afgeleverd :thumb:

Mvg
Paul

Hoi Paul,
Sorry dat ik zo laat reageer, druk,druk op het werk.
Laten we maar beginnen met de vergoeding. Ik doe dit puur als hobby, ik vind het gewoon leuk om diverse computerproblemen op te lossen, het houdt mijn grijze massa alert (op mijn leeftijd,54:confused:, dit is blijkbaar nodig om niet vroegtijdig dement te worden:p). Dit betekent dat ik dit volledig gratis doe. Als je absoluut wat centen kwijt wilt, mijn vrouw en ik zijn twee grote dierenvrienden, en hebben laatst een labrador van 9 jaar geadopteerd, we hebben er nu vijf. Mijn vrouw is ook vrijwilliger van een dierenhulporganisatie, dus als je wat wilt geven dan graag wat dierenvoeding of een paar centen om dierenvoeding te kopen, dan ben ik dik tevreden.
Ik ben blij dat je mijn ideetje leuk vindt. Ik vind het een leuk project om verder uit te bouwen.
En nu je vraagjes
De bestaande lijst in de database krijgen zou normaal geen groot probleem moeten zijn , mischien met wat extra 'paste en copy' werk.
Het bestaande verkoopprogramma??? Ik neem aan dat het een commercieel programma betreft, de makers zullen dan zelf wel een inventarismodule ontwikkeld hebben dat je kan aankopen, dus dit lijkt mij eerder onwaarschijnlijk.
Voor de derde vraag heb ik wat meer informatie nodig. Als iedere vestiging een eigen inventaris heeft, dan is dat gewoon een andere tabel per vestiging (met nadien de nodige rapporten per vestiging). Geen enkel probleem. Alleen als er verschillende mensen (op hetzelfde ogenblik !!) in dezelfde database. gaan werken (single user, multiple user) dat maakt voor mij een groot verschil, kwestie van programmatie. In mensentaal :d Je werkt om 12:00 uur aan de inventaris vestiging 1 en uw vrouw om 12:00 uur aan de inventaris vestiging 2 : geen probleem, u werkt aan leveranciers om 12:00 uur in vestiging 1 en uw vrouw werkt aan leveranciers om 12:00 uur in vestiging 2 = probleem. Dit is gewoon een kwestie van programmatie maar het moet wel van in het begin.
Tot slot, nog een vraagje van mij, mag ik verder werken met dezelfde layout of heb je liever het windows grijs en blauw met gewone knoppen en alleen tekst of firmakleuren (logo?) waar ik mee moet werken.Hier mijn email *knip*, dat werkt wat makkelijker.

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste gast0660, ik heb uw mail adres uit het bericht gehaald.
Allereerst top dat u deze meneer zo ver wilt helpen! Dat brengt een lach op mijn gezicht !

Hoewel we normaal niet toestaan dat u uberhaupt vraagt "mail mij maar even dan help ik wel" lijkt het me in dit geval toch wel verstandiger om dat te doen. (te specifiek probleem).
Echter is het dan slimmer om de mailfunctie van helpmij te gebruiken voor de eerste mail. (profiel -> mail deze gebruiker).

Op deze manier staat niet uw e-mail adres rechtstreeks op de pagina :) (i.v.m spammers e.d)

Dan nog even iets op het daadwerkelijke probleem:

Als iedere vestiging een eigen inventaris heeft, dan is dat gewoon een andere tabel per vestiging (met nadien de nodige rapporten per vestiging)

Het is handiger om een systeem te bedenken waarbij dit uitgebreid kan worden.
Denk bijv. aan een tabel "winkel" waar dan alle winkels in staan. Deze kunnen gekoppeld worden aan de tabel inventaris.
Een rapport kan je dan simpelweg laten genereren door te laten kiezen welke winkel (ofwel welke winkel_ID) het rapport moet filteren.
Krijg je als extra bonusvoordeel ook nog dat er rapporten gemaakt kunnen worden die over de hele keten gaan i.p.v 1 winkel.

Op die manier zou je een controlepaneeltje kunnen maken (switchboard o.i.d meen ik in access.) waarmee winkels toegevoegd / verwijderd kunnen worden.
Ook zal het hele systeem op zichzelf werken en er bij een nieuw filiaal geen extra tabel door een 3rde (in dit geval u) gemaakt hoeven worden.

Voedsel om over na te denken zou ik zeggen :)

Hoi,
bedankt voor uw reactie, was zelf niet op de hoogte dat zoiets kon
(profiel -> mail deze gebruiker)
Zal het zeker in gedachten houden.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan