• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

WMZ2020

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2020
Goedemiddag Dames en Heren,

Na veel ellende en frustratie met excel tabellen toch maar een account aangemaakt om zo hier mijn vraag te kunnen stellen.
Ik ben bezig met het maken van een simpele opzet voor mijn voorraadbeheer van mijn hobby auto detailen!

Ik heb al een tabel gemaakt met
EANnummer: Productnaam: inhoud (ml/kg): voorraad (ml/kg) bestelniveau:

88888888 Shampoo 1000 Ml 250ml rood

Ik ben eigenlijk op zoek naar iets zodat b.v. bij een waarde van de totale inhoud een kleur in een andere kolom weer geeft
100-70% groen
69%-30% geel
29%-1% oranje
0% rood

Is hiervoor een formule of op welke manier is dit te realiseren?

Welkom.
En waar is jouw voorbeeldbestand? Geen persoonsgegevens, wel de opzet en gewenste uitkomsten geven. In de editor > Geavanceerd kun je via de paperclip het bestand uploaden.

Laatst bewerkt:
Je noemt de percentages als voorbeeld.
In de bijlage zie je een volledig automatisch aangemaakte kleurenschaal.
De bijlage geeft ook aan waar je de functionaliteit in het Start menu kunt vinden.
Als je de kleurenschaal wilt aanpassen genereer je deze eerst standaard en met regels beheren kan je deze aanpassen.

Je kunt ook via markeringsregels voor cellen / Groter dan (bij voorbeeld) handmatig 4 meerdere opmaakregels maken.
Let hierbij op de volgorde / stoppen indien waar, zodat de regels elkaar niet overrulen.

Bijlagen

• ks.png
    ks.png
    26 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt:
incl.bijlge

Goedemiddag, Excuus dat ik niet een voorbeeld heb mee verzonden! zie deze bijlage voor een voorbeeld! In werkelijkheid is de lijst vele malen langer.
Hoop dat jullie hier iets mee kunnen zodat ik het in de toekomst zelf kan bijhouden!!

Bijlagen

Het blijft nog een klein beetje gissen, maar ik denk dat je dit bedoelt.
'Zelf bijhouden' zal niet nodig zijn, gewoon gegevens toevoegen volstaat.

Bijlagen

Super,bedankt het geheel is me duidelijk!!

Maar is het ook mogelijk dat die aan de hand van de totale inhoud en werkelijke inhoud een percentage weer te geven en dat aan de hand van een kleur.

BV:

Totale inhoud actuele inhoud percentage % in gekleurde cel

200 100 50%

300 100 33%

100 20 20%

100-70% groen
69%-30% geel
29%-1% oranje
0% rood

Zie het bestand in #6. Staat alles in wat je nodig hebt. Bekijk de VO formules maar eens.

zie post #3
"Je kunt ook via markeringsregels voor cellen / Groter dan (bij voorbeeld) handmatig 4 meerdere opmaakregels maken.
Let hierbij op de volgorde / stoppen indien waar, zodat de regels elkaar niet overrulen."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan