• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venema111

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2014
Goedemorgen,

Ik ben bezig om in Excel een voorraadregistratie op te zetten.
Ik heb de opzet in een bestand bijgevoegd om het wat te verduidelijken. Ik wil graag dat de voorraad bestaat uit de inventarisatie+toevoeging-afname waarbij rekening gehouden moet worden met een minimum voorraad. De minimum voorraad heb ik er zelf al in kunnen verwerken d.m.v. de voorwaardelijke opmaak. Maar wat ik graag zou willen is dat de invoer van de toe- en afname zichzelf verwerkt zonder dat deze blijft staan. Misschien een een beetje ingewikkeld uitgelegd maar misschien dat jullie het begrijpen a.d.h.v. bijgevoegd bestand.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Bijlagen

Beste,

Zoiets kan dmv VBA maar dat betekent dat je de instellingen van jouw PC zal moeten aanpassen. Want macro's worden standaard niet uitgevoerd.

mvg,
tkint

Beste,

In bijlage een mogelijke oplossing. Wel bij het openen van het bestand de toestemming geven om macro's in te schakelen! Krijg je de vraag niet, moet je instellingen in het vertrouwenscentrum (opties Excel) wijzigen.

mvg,
tkint

Bijlagen

Beste tkint,

Ik heb de macro's ingeschakeld in het vertrouwenscentrum echter gebeurd er in jou bijlage niets bij mij. Alle velden zijn enkel waardes, er zit nergens een koppeling in bij mij.

Doe ik iets fout?

Mvg,

Venema

Beste,

Ik ben vergeten te vermelden dat je moet dubbelklikken in de cel (kolom inventaris of toevoeging of afname) waar je iets wil invoeren. Dan verschijnt een dialoogvenster.

mvg,
tkint

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan