• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadsysteem

• Onderwerp starter Onderwerp starter kumar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes gedaan mijn complimenten. Nu effe alles aanpassen en dan moet het zo goed als klaar zijn. Ik post de eindelijke bestand als ik er klaar mee ben.

Mvg,
Kumar

Nog 1 klein dingetje, ik moet de laatste waarde van "voorraad totaal" van elk tabblad in de voorblad hebben.

VB:
Het aantal gummen in voorraad totaal veranderd steeds, ik heb op de voorblad het product en daarachter wil ik het voorraad op dit moment hebben.

Mvg,
Sanjay

Bijlagen

Ik heb het bestand bijgewerkt.
Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Thank you very much :thumb:. Als het goed is gaan we morgen met ze alle er naar kijken of alles duidelijk en naar wens is.

Mvg,
Kumar

Goedemorgen,

Er moet er één en ander veranderd worden aan het document. Zover ik het kon heb ik het gedaan. Heb nu een knopje op het voorblad beheer, als ik daarop op druk krijg een schermpje en heb ik keuze uit 3 dingen: Toevoegen, verwijderen, wijzigen.

Toevoegen:
Als ik op het knopje toevoegen klikt, krijg ik een formulier. De bedoeling is als ik het formulier invult dat er automatisch op het voorblad de gegevens komen te staan (net als de andere producten) en dat er een tabblad wordt aangemaakt met de naam van het product. De tabblad moet er wel uitzien als de andere tabbladen kwa opmaak en formules. (een plaatje toevoegen in het map voorraad moet uiterraard zelf gedaan worden, dit moet als eerst gedaan worden en dan het formulier invullen. Dat lijkt me logisch want anders zie je het plaatje niet.)

Verwijderen:
Als ik op het knopje verwijderen klikt, krijg ik een formulier. De bedoeling is als ik het product invult dat de gegevens ervan komen. Als ik op verwijderen dan drukt moet de tabblad (van het product), plaatje (in de map voorraad) en de gegevens op de voorblad compleet verwijderd moet worden.

Wijzigen:
Als ik op het knopje wijzigen klikt, krijg ik een formulier. De bedoeling is als ik het product invult dat de gegevens ervan komen. Ik wil dan de gegevens kunnen wijzigen.

Dit is een gigantisch klus naar mijn mening, ik ben bezig met het knopje Wijzigen want die lijkt mij het makkelijkst. Als er vragen zijn hoor ik het wel.

Mvg,
Sanjay

Bijlagen

Vanwaar 3 extra formulieren?
Is het wellicht niet handiger om 1 formulier te gebruiken voor de verschillende toepassingen.
Bijvoorbeeld verwijderen hoeft niet veel meer te zijn dan het selecteren van het product en een knop om te verwijderen en de optie om te annuleren.
1 formulier is makkelijker te onderhouden.

Je heeft het zelf over "een gigantische klus". Dat valt nog enigszins mee, maar je maakt het wel voor jezelf m.i. onnodig bewerkelijk door te werken met meerdere formulieren die grotendeels identiek zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Vanwaar 3 extra formulieren?
Is het wellicht niet handiger om 1 formulier te gebruiken voor de verschillende toepassingen.
Bijvoorbeeld verwijderen hoeft niet veel meer te zijn dan het selecteren van het product en een knop om te verwijderen en de optie om te annuleren.
1 formulier is makkelijker te onderhouden.

Je heeft het zelf over "een gigantische klus". Dat valt nog enigszins mee, maar je maakt het wel voor jezelf m.i. onnodig bewerkelijk door te werken met meerdere formulieren die grotendeels identiek zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Verwijderen en wijzigen kan 1 formulier worden. Denk niet dat toevoegen ook erbij kan omdat je daar juist de gegevens moet invullen en niet ophalen. Of heb ik het mis..

Voor mij is wel begrijpelijk dat het samen kan, alleen ik wil het zo duidelijk mogelijk maken voor me collega's. Als er meer tips zijn hoor ik het graag.

Mvg,
Sanjay

Ik heb het nodige aan het formulier Voorraad aangepast.
Zo zijn onder meer de knoppen wijzigen, toevoegen en verwijderen en de daarbij behorende code toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Zou u het effe in een rar bestandje kunnen zetten, want krijg het zelfde probleem :o .

Mvg,
Sanjay

Voorraad aantal: Dat is de voorraad VOORdat er wat Meegenomen OF/EN Bijgeboekt wordt. Dit wordt automatish berekent
Meegenomen: Hierin staat wat er weggegaald word van de voorraad.
Bijgeboekt : Hierin staat wat er is binnengekomen (besteld).

Even iets totaal buiten Excel:

Voorraad Aantal zou ik hernoemen tot 'Begin Voorraad'
Meegenomen hernoemen tot Uitslag
Bijgeboekt hernoemen tot Inslag (Inkoop)

Is even duidelijker en proffesioneler en is duidelijk wat er gebeurd.

Voorraad aantal: Dat is de voorraad VOORdat er wat Meegenomen OF/EN Bijgeboekt wordt. Dit wordt automatish berekent
Meegenomen: Hierin staat wat er weggegaald word van de voorraad.
Bijgeboekt : Hierin staat wat er is binnengekomen (besteld).

Even iets totaal buiten Excel:

Voorraad Aantal zou ik hernoemen tot 'Begin Voorraad'
Meegenomen hernoemen tot Uitslag
Bijgeboekt hernoemen tot Inslag (Inkoop)

Is even duidelijker en proffesioneler en is duidelijk wat er gebeurd.

Bedankt voor de tip :thumb:

Wellicht is het ook een idee om de data van Inslag en de data van Uitslag bij te houden en ook te vermelden van wanneer de Beginvoorraad (telling, neem ik aan) is.

Goedemorgen,

Sorry voor de late reactie heb nu pas tijd gehad om er naar te kijken.
Dit ziet er super uit ;). Alleen krijg ik een foutmelding als ik een product selecteer,
als ik heel de lijn weg haal dan doet alles het. Mijn vraag is nu waarvoor dient dat lijn?

Mvg,
Sanjay

Bijlagen

• fout1.jpg
    fout1.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
kumar,

Ik denk dat je link naar het bestand waar de foto's staan moet aanpassen.

Goedemorgen,

Sorry voor de late reactie heb nu pas tijd gehad om er naar te kijken.
Dit ziet er super uit ;). Alleen krijg ik een foutmelding als ik een product selecteer,
als ik heel de lijn weg haal dan doet alles het. Mijn vraag is nu waarvoor dient dat lijn?

Mvg,
Sanjay

Oeps:o
Dat is mijn verwijzing.
Je dient deze te verwijderen of als tekst weer te geven.
Jouw verwijzing staat eronder (in het groen dus).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Goedemorgen,

Ik heb er naar gekeken, alleen heb ik een waslijst wat er aan verbeterd moet worden :rolleyes:. Ik hoop dat je eruit komt Roncancio :o, als er vragen of suggesties zijn hoor ik het wel.

Mvg,
Sanjay

Bijlagen

• nog te doen.txt
    nog te doen.txt
    1,4 KB · Weergaven: 31
  • fout2.jpg
    fout2.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 57
Ik heb het bestand aangepast a.d.h.v. je laatste bericht.
Als er nog vragen/opmerkingen zijn dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Goedemorgen,

Dit is perfect :eek:. Alleen "nieuw product" moet nog aangepast worden want het werkt maar half. Heb in het documentje gezet wat er nog gedaan moet worden. Alvast bedankt voor de hulp Roncancio.

Mvg,
Sanjay

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan