Beste allemaal,
Als startend access gebruiker ben ik bezig om een formulier te maken voor de registratie van onze productie op stuks basis. Dus elk geproduceerd product krijgt zijn eigen record (en uniek recordnummer). Aangezien het ongeveer 100 verschillende producten betreft, levert dat een lange lijst op in mijn registratieformulier. Deze lijst wordt thans alfabetisch weergegeven. Van die 100 zijn er echter slechts 10 die er zeer regelmatig produceren en het zou dus handig zijn als deze bovenaan het lijstje staan. Sterker nog, het betreft 2 grote groepen producten, waarin elk ongeveer 5 veel geproduceerd worden.
Graag wil ik in mijn registratieformulier, bij de invoer van het product een soort van voor selectie zijn bij de registratie. Dus bij de invoer van een nieuw record, geef ik eerst aan welke groep producten het betreft, waarna een lijstje volgt met alle producten uit die groep met de 5 favorieten boven aan de lijst.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Jos
Als startend access gebruiker ben ik bezig om een formulier te maken voor de registratie van onze productie op stuks basis. Dus elk geproduceerd product krijgt zijn eigen record (en uniek recordnummer). Aangezien het ongeveer 100 verschillende producten betreft, levert dat een lange lijst op in mijn registratieformulier. Deze lijst wordt thans alfabetisch weergegeven. Van die 100 zijn er echter slechts 10 die er zeer regelmatig produceren en het zou dus handig zijn als deze bovenaan het lijstje staan. Sterker nog, het betreft 2 grote groepen producten, waarin elk ongeveer 5 veel geproduceerd worden.
Graag wil ik in mijn registratieformulier, bij de invoer van het product een soort van voor selectie zijn bij de registratie. Dus bij de invoer van een nieuw record, geef ik eerst aan welke groep producten het betreft, waarna een lijstje volgt met alle producten uit die groep met de 5 favorieten boven aan de lijst.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Jos