• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

'Voorspellende' waarde automatisch invullen

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Zie voorbeeld. Excel 2007 H&S.

Bijlagen

Ik denk dat de uitkomsten zullen kloppen, echter het werken met de hulpkolommen vind ik wel heel erg lastig. Kan het niet op basis van het verschil in aantal dagen van een jaar tot vandaag etc.?

Ik kom er wel uit. Bedankt. Het is lastig als je met twee extra kolommen komt als ik drie items heb gas, stroom en water die hulpkolommen moet ik dan inpassen in een bestaand geheel. Dan had je beter alles in één kolom ernaast kunnen zetten. Scheelt mij uur werkt.

Laatst bewerkt:
in het bestandje van Tech8,
=VOORSPELLEN.LINEAR(E5;F3:F4;E3:E4)

in het bestandje van Tech8,
=VOORSPELLEN.LINEAR(E5;F3:F4;E3:E4)
Is dat voor Excel 2007? En het is bekend dat ik daar niets aan heb en mij alleen maar uren kost. Zet het dan in een voorbeeldbestand.
Laat eerst maar zitten want ik moet eerst het bestand aanpassen.

Zat die functie al in Excel 2007?

Oké, het is gelukt en is een mooi resultaat. Kan nu zien aankomen dat het energieverbruik de pan uitrijst en kan dan op tijd het faillissement aanvragen.

Bedankt voor de hulp.👍

Seizoensinvloeden worden hierbij niet mee genomen.

Even snel gekeken maar op 10 okt heb je ongeveer 65% van het jaar verbruik verbruikt
Dan kom je uit op ongeveer 50 kub voor het hele jaar.
Dat is bijna 20% meer dan in jullie voorbeeld.
Faillissement nog eerder aanvragen.

Bekijk hier het percentage per maand.

Laatst bewerkt:
Er zitten wel een paar foutjes in de formules (zie gekleurde cellen)
En ik zie nergens in het bestand de seizoenscorrectie, of hield jij daar ook geen rekening mee?

Bijlagen

Ja, allemaal leuk en aardig maar seizoensinvloeden vind ik lastig. In grote lijnen is het mij zo ook wel duidelijk. Overigens had dat voorbeeld betrekking op het aantal m3 water. Naarmate het jaar vordert worden de cijfers bepalender. Met VO stel ik een soort waarschuwingssignaal in.

Laatst bewerkt:
Heeft dus eigenlijk niets met de vraag van 'voorspellende waarde' te maken.
In het bestandje zie je hoe ik aan de 50 kub kwam

Bijlagen

Bedankt. Deze cijfers had ik niet.
Ik heb zelf wel in een schema bijgehouden wat het gasverbruik is in een week en dat over meerdere jaren. Het gemiddelde gebruik ik voor het bepalen van de timertijd om de elektrische bijverwarming in te schakelen. Gas is onbetaalbaar geworden. Geen dank aan dit kabinet.

Terug
Bovenaan Onderaan